Advertisement
Advertisements

FXChoice.com Review MT4 - MetaTrader Platform MT5 - MetaTrader Platform

Overall Rating: (4.309)
Get code for your site
Total Reviews: 73
Last Updated: 2014-08-14
Description:

FX Choice are online forex brokers. FXChoice offers the MetaTrader 4, MetaTrader 5, and MT Mobile forex currency trading top platforms. FXChoice.com offers over 20 currency pairs, cfds, and metals for your personal investment and trading options.

Special Notes:

Other websites of this company include MyFXChoice.com

Click here to join live discussion of FXChoice.com on our forum
Advertisements
court COURT file case Cases Open - 0 | Not Guilty - 0 | Guilty - 0   reviews REVIEWS submit review

FPA Review Moderation Team, USA

Rating: No Rating
Date of Post:2011-10-14
Review: We haven't tried a forex trading account with MyFXChoice.com. If you've traded forex with this broker, please leave a review here.

Michelle US, , USA

Rating:
Date of Post:2014-08-12
Review: Most reliable and honest broker company I've ever worked with. Completely trustworthy and efficient with deposits and withdraws, chat service is awesome, they always are able to help with anything with their service. They really go all out to help people. That's what I like about them.

Christopher, , Singapore

Rating:
Date of Post:2014-08-04
Review: Very excellent support (live chat) fixed my log in problem in just less than an hour. Keep up the good work...

morris, , USA

Rating:
Date of Post:2014-08-01
Review: Chat support was very knowledgeable and helpful, had to contact them on a couple of problems which was my fault and they got me up and running in no time with a pleasant experience.

Rodger Laking, Calgary, Canada

Rating:
Date of Post:2014-07-30
Review: On May 16th 2014 I made a bank wire transfer of $6000 USD.to FX Choice. As of today this money has not been deposited to my live account. I have emailed numerous times and had no reply. I requested a call back 3 times and received 1 callback days later from a fellow who told me they needed my transit number as they had numerous funds not identified in their bank. I send the transit number within an hour and have not received any contact since even though I have emailed support four times. I phoned their office today and no one answered the phone. I do not believe all the good reviews they got here as this is certainly not my experience. I will update on my going experience with FX Choice.
 
Comment: Added by Anthony K. on 2014-08-07 09:40
  Dear Rodger,

Quite frankly I'm a little surprised by the review you just submitted. We have contacted you by phone as well as by email a number times regarding this issue.

You make it sound as if we are trying to steal your money when nothing could be further from the truth. There are a number of things you left out of your review. First off, you forgot to mention that your bank held your funds for a considerable amount of time before they released the funds to us.

When talking with you by phone we asked you to send us a copy of your bank wire receipt. The reason we need the receipt is so we can verify the right routing numbers were used as well seeing exactly what name is on the account the funds came from.

You sent us a transit number, which gives us a little information but does not tell us everything we need to know.

We called and spoke with you again and told you what was needed. Again you told us you would get the receipt to us. At that time we also asked you if the funds had come from a business account. You said you were not sure and that funds might have been sent from a business account.

You finally get a receipt to us and we find that the funds in fact did come from a business account that had no reference to the name on your trading account. This is a considered a third party transfer and is strictly prohibited.

In good faith, we informed you that we would go ahead and place the funds in your trading account as long as you provided documentation on the business account.

As you can see we have spent a considerable amount time on rectifying a problem that was not caused by us. We trust this issue has been handled to your satisfaction. We take our customer relations very seriously and want to make sure every FX Choice client has an exceptional trading experience with us.


We wish you great success in your trading career.


RON, Hampton, VA, USA

Rating:
Date of Post:2014-07-15
Review: Chat people were great. They go me up and running when I had a lot of trouble setting up MT4. I intend to be very conservative with my trades; it may be best way to avoid implosion.

CHAT service with FXChoice was very, very good!
Advertisements

Mike, , USA

Rating:
Date of Post:2014-06-20
Review: I have been very happy all around with FX Choice. So far they have been an excellent broker trading the Commodity Robot.

Daniel Legault, Montreal, Canada

Rating:
Date of Post:2014-06-17
Review: I reported an error in MT4 pertaining to the pricing results in one of the chart (7,500 pips spike at opening time this Monday June 15 in GBPAUD) and after verifying with other brokers' accounts I realized it was an isolated problem to this broker. I opened a ticket and it was solved in no time at all by the team to whom I am very grateful. My concerns were that if the data was not rectified the indicators would yield improper results from this point on. I dfid not have any order in the oven from the previous Friday. I can only imagine how this could have spelled disaster when pricing is in an uptrend and then at opening of the market on Monday morning a downward spike of 7,500 pips is occurring. All the tickets I have opened with this company have been responded and replied to my full satisfaction so far. Some of the problems often reported have to do with variable spreads. They have been programmed to be profitable to the broker, but then all spreads reported by all brokers have to do with their income. I closed accounts before with brokers that were harvesting pending orders, accentuating normal spikes by sometimes quite a few pips. I have not seen this pattern with myFXChoice.
I feel for those who lost money because of this and have noticed that the data has been fixed (not reporting the huge spike anymore) and I have no doubt that your losses will be rectified. As for me, this is a great company, with great responses. I highly recommend it. I tried many brokers in the past, myFXChoice is the best so far for me. They offer several bundles. I chose a few and that yielded better spreads to trade with. Check them out. I have several live accounts with them, but I am using only one at this time.

D. Legault
Montreal, Canada

2014-03-18 This broker came to me highly recommended and I just opened up an account with them. I made a couple of mistakes (I admit) and they were so prompt and professional in their approach. I dealt with a lot of businesses and I have been a trader since 2008 (not full time) and I am in my golden years. and this one is a real McCoy. I am very comfortable that I made the right choice for years to come.
They say a first impression is very important, well, they impressed me with their quick and courteous approach.

Henry Mattingly, Rockford IL, USA

Rating:
Date of Post:2014-06-16
Review: FX Choice had a huge data spike with the GBPUSD pair and wiped my account out. I contacted them by chat email and also requested that they call me. It took a little time for them get it fixed but they did fix it. Everything is back as if there was no problem, account balance, trades etc all of it. I am impressed. I am using FapTurbo and its working well and it has a profit. Imagine that, All is well that ends well and end well it did. I told the gentleman who called me to tell his people they did a good job and I am a happy camper.

a budh, nj, USA

Rating: No Rating
Date of Post:2014-06-15
Review: SCAM SCAM SCAM only thing I can say stay away
even if you plan on trade with this broker then DON'T EVER use EA's on this broker (trust me you will lose)
I don't know if its technical issue or they do it intentionally and this is second time in last 2 months.
this time my GBPUSD buy order at 1.6973 sl hit at 0.9400 on June 15th 2014. I guess if your in forex you would know that gbpusd has never gone below 1.33 in last few years then how come I had sl of 100,000 pips ?
and my account balance drooped to -32,000 and when I try to contact them they saying investigating and say if its from our end well fix it, makes me laugh they saying "IF", dude look at SL (when I try to contact them couple of times they disabled chat on their website), anyways I not gone rate this broker, If I have to rate Ill rate -10.
and hope to get my account balance back.

2014-03-18 1Star one of the worst broker I have come across, lot of slippage even in slow market, stop hunting, quote manipulation, like today's trade I had EU sell around 3905 and price went down to 3885(on all other brokers) but myfxchoice was still showing 3905 hit my stop loss then went back to 3885 wow 20pips jumps :( I didn't lose much.
Save your money and look for other broker
Copyscape:
Duplicates Not Yet Checked

Comment: Added by Anthony K. on 2014-03-21
Dear budh,

Unfortunately, our bridge solution malfunctioned on March 18, which, in turn, caused problems with our data feed. We understand your frustration and apologize for this inconvenience. Please contact us and we correct the trade in question.
 
Comment: Added by Anthony K. on 2014-06-17 06:07
  Hello Arif,

As we have already explained on multiple occasions, we have experienced a major issue with one of our liquidity providers, the issue affected our price feed and as a result, trades were executed at prices that did not exist. We have already taken steps and fixed the problem. All the trades that were effected during this period have been reversed. The situation is back to normal again.

We apologize for the inconvenience.
Show reviews per page | Next page>>
Sort:
Advertisements