Advertisement
Advertisements

NRGBinary.com Review Binary Options

Overall Rating: (0.933)
Get code for your site
Total Reviews: 17
Last Updated: 2014-04-16
Special Notes:

CAUTION:  There is an open FPA Traders Court Guilty verdict against NRG Binary.  The FPA recommends caution dealing with this company until this issue can be resolved.

Click here to join live discussion of NRGBinary.com on our forum
Request Site Update
Advertisements
court COURT file case Cases Open - 0 | Not Guilty - 0 | Guilty - 1   reviews REVIEWS submit review
ID Filed Case Verdict
2014-046 2014-02-27 GUILTY

FPA Review Moderation Team, , USA

Rating: No Rating
Date of Post:2013-05-30
Review: We haven't tried a binary options trading account with NRGBinary.com. If you've traded with this broker, please leave a review here.

Tri, Sai Gon, Viet Nam

Rating:
Date of Post:2014-04-15
Review: Dear Lance G,

Thank you for your support!
But I did not use arbitrage trading strategy on NRG binary trading platform as they have mentioned. That is for sure!
Please check again carefully, may be the Risk department made a mistake. If they found the mistake, please ask them send me the evidence.

Thank you
Tri

2014-04-12 1 Star Hello Lance G,

Please help me to ask Billing department and Risk managerment department to approve my withdrawal request? My account number is 23232, the request for $2400 has been submitted on 24th February. The turnover is more than 16000 - exceeded 30 x bonus vallue (30 x $500 = $15000). I have sent many emails to my account manager and billing department, but surprisingly they decided to delete my account and I can never login to my trading account since that time.

Please help me,
Thank you
Tri

2014-03-05 1 Star Hello Lance G. (NRG Binary Business Development Manager),

Please help me to approve my withdrawal request? My account number is 23232, the request has been submitted on 24th February, but until now still "pending". The current turnover is more than 16000 - exceeded 30 x bonus vallue (30 x $500 = $15000). I have never facing the same issued with the other companies. I have sent many emails to my account manager and billing department, but surprisingly they all ignored without any response
Please help me to ask them to follow the terms and conditions to do the right thing, they should do what they have to do

Thank you
Tri

Comment: Added by Lance Graham on 2014-03-09
Respected Sir,

I have received your inquiry regarding this matter and replied to you that it is being taken care off and that I will personally make sure to reply to you the moment I will have the appropriate answer. Please contact me directly.

Thank you in advance,
Lance G.
Business Development Manager
NRGbinary

Comment: Added by Lance Graham on 2014-04-14
Dear Tri,
My records are indicating that you have received a mail from NRGbinary's Risk Management Department on the 9th of March stating that:"We hereby to inform you that following our investigation into your account, we have found an extremely abusive behavior made by you in our system, as for that we inform you that you are not eligible to withdrawal your profits."
On the 23rd of March, I sent you an e-mail stating that:"Since our risk management department found out that you conducted extremely abusive behavior (arbitrage), we had no other option other than crediting your initial deposit amount of $500 and inform you that you are not eligible to withdraw your other profits according to the company’s terms and conditions."
Best Regards,
Lance G.
Business Development Manager
NRGbinary

Frank P Kovacs, USA, USA

Rating:
Date of Post:2014-04-15
Review: To all: Stay away from NRGBinary. They withdrew my deposit, but it never was sent to my credit card account (as they claimed). Now, they won't even respond to my emails. There's some real sloppy record keeping in this brokerage and they aren't honest. Even their designated broker won't respond to my emails, or Mr Lance Graham who is the business development person in charge. I sent him three emails and no response from him either. I know I was a small fish, but large or small, every customer deserves equal and fair treatment. Be aware, they are not registered with the Cyprus Security and Trade Commission as any respectable brokerage should be. I hope you can see where this company is coming from. Make your own decision.

Joseph Solomon, Durban, South Africa

Rating:
Date of Post:2014-04-01
Review: Account manager hacks my account and trades reckless almost wipes out my account
 
Comment: Added by Lance Graham on 2014-04-08 04:15
  Dear Mr. Solomon,

I have received your complaints regarding your account manager. I already started investigating what exactly happened with your specific case. Please allow me to contact you back with my findings.

I would like to apologize for any delay in handling your case.

Thank you in advance,
Lance G.
Business Development Manager
NRGbinary

Osama Hassan, Brisbane, Australia

Rating:
Date of Post:2014-04-01
Review: Hi There,
first off all, my account manager withdrawn 1000 $ directly from my bank account without asking me and based upon my broker advices I lost all of them.
I asked officially more than 4 times to withdraw my money and my account manager, Richard Gibson, canceled them and traded with my money (2000$) without my permission by himself.
I have not received any feedback from billing department regarding to my request.
Based upon his control on my account, I lost 2000 $ because of his mismanagement and misjudgment on the market and ignoring client request.
I send him more than 5 emails asking him to withdraw the money and cancel the trading that he did without my permission and even asking me. he dealt with my account as his money.
he has taken the decision by himself and he should responsible for this losing.
In conclusion, I have been ripped off and all the money stolen by this company.
Regards
Osama
 
Comment: Added by Lance Graham on 2014-04-07 04:10
  Dear Mr. Hassan,

I have received your complaint regarding your account manager. Since I was out of town last week, I already started investigating what exactly happened as soon as I got back.

Please allow me some time to get back to you with my findings.

Thank you in advance,
Lance G.
Business Development Manager
NRGbinary

Kashif Jawed, Mississauga, Canada

Rating: No Rating
Date of Post:2014-03-16
Review: Hi Lance,
Firstly, Thank you for honoring my withdrawal request. I am disappointed that NRGBinary deducted the bonus and gave me back my balance minus the bonus. In my previous email to you (and to everyone i know at NRGBinary), I mentioned that my turnover has been over the required turnover rate and I am eligible to withdraw all my money along with the bonus amount.
I have stated these details in my posts below as well.
Unfortunately no one at the firm has been able to help me (not even Frank Green - Sr. trader OR Don Lawrence - billing)
My account 13781 shows bonus being approved but method is "Bonus" which means it went back to NRGbinary.
That is a shame and disappointing.
This is the reason for my negative rating for NRGbinary. Since I have emailed you regarding this before and no action was taken, I don't expect much to happen after this post either. The purpose is to bring this matter to your attention so you understand why many of us are frustrated with NRGbinary.

Regards
Kashif Jawed (13781)

PS: a courtesy explanation as to why the bonus was rejected would have also been helpful despite my follow up efforts.

2014-02-25 1 Star Hi Lance,
Why is it that I have to take action for NRGbinary to look into my case. It has been open for weeks. If I wouldn't have opened the complaint, it wouldn't have been handled. It is great that you're "now" looking at it however my emails were gone answered (as forwarded to you)

As for bonus structure, my turnover was $3040 and as per the terms it says 30x bonus (75x30 = 2250) which means that my turnover has exceeded the requirement. Unless i am miscalculating?

Comment: Added by Lance Graham on 2014-02-26
Dear Mr. Jawed,

I have received your complaint on the 21st of February and not earlier. You can be rest assured that if I would have received it before that, I would have already handled it accordingly.

Please communicate with me directly.

Thank you in advance,
Lance G.
Business Development Manager
NRGbinary

2014-02-22 1 Star I have requested a withdrawal for my funds back in mid-January. The process took a couple of weeks after validating my identity (they asked me for more documents in addition to what was required).

The billing department cancelled my requesting saying that I cannot withdraw bonus funds since my turnover has not been 30x the bonus amount of $50

I sent them an email showing that my turnover was way over that and I should be able to withdraw all my funds.

No one has responded to me for a week. After a couple of follow up's, I re-submitted my withdrawal request again and it has been 3 days and its still pending.

I thought this was a reputable broker however be careful. They are happy to take the money but very very hesitant to return it back to you.

Regards.

PS: i have forwarded the communication from NRGbinary to Lance as well

Comment: Added by Lance Graham on 2014-02-24
Hello Mr. Kashif,

You had sent me your complaint on Friday the 21st of February. I have forwarded all the required information about your case to the most suitable individuals so it will be immediately handled accordingly.

Unfortunately, you have already posted a negative complaint about the company. I can assure you that it is being taken care off as I am writing this. In the future, please allow us to take care of your problem first. In the event that you are not satisfied with the way it was resolved, I will personally solve it for you.

Thank you in advance,
Lance G.
Business Development Manager
NRGbinary
Advertisements

Adel, Hofuf, Saudi Arabia

Rating:
Date of Post:2014-02-25
Review: I have been ripped off and all the money stolen by this company and I am at no fault. They are specialized in dragging victims and promising them of profit, but they do not pay anything. Be careful. It is just full of a bunch of thefts
 
Comment: Added by Lance Graham on 2014-02-26 01:09
  Dear Mr. Adel,

I highly appreciate that you have contacted me directly. I am making sure your case is being handled in the most professional and dedicated way possible.

Please allow me to resolve it so you will be satisfied. Feel free to communicate with me on my personal e-mail.

Thank you in advance,
Lance G.
Business Development Manager
NRGbinary

Moeen, Islamabad, Pakistan

Rating:
Date of Post:2014-01-21
Review: I am downgrading NRG binary ranking from 5 star to down to 2 star due to very bad experience; initially they offered me a credit line of 15k $ (without informing me of any catch in it) against which I was required to deposit the said additional amount in a certain specified period of time. Due to unavoidable reasons I got late. Now suddenly they have come up with a hidden catch to deposit the said amount within 4 days notice failing which they will not only seize the profits earned but also my whole capital.
Though I deposit 1k $ in the mean time and have requested them to allow a few more days margin to which they have denied.... Now I am really fearing what if I deposit remaining 14k $ and they seize it too under some other catch...since at the time of offering the credit line I was never told of the this hidden catch that my own deposited amount will also be seized... Also I was denied a withdrawal of meagre amount of 500$ from my own capital from NRG binary during the valid period of credit line.... so I am now really worried as to deposit the remaining 14k and stand chance of loosing more or restrain myself here and suffer a loss of 18k inclusive of profit / capital already deposited. I seek advice from anyone responsible to do so or not and especially from NRG binary rep on this forum to publicly admit that my funds will be made available to me whenever I seek withdrawal if I deposit the additional amount with NRG binary.

2013-12-03 5Star So far trading experience has been excellent with NRG Binary. Although so far i am adding money into my account gradually after making profits, especially after confirmation of my withdrawal twice (though very small amounts). Their quotes do tally with international platforms of other websites. I especially praise their telephonic contacts on giving me updates on profits. I hope this relationship continues as i started my account with few hundred dollars and entered into few thousands and i hope it grows further but real tests lie ahead when withdrawal and deposits go hand in hand.
 
Comment: Added by Lance Graham on 2014-02-23 05:32
  Dear Moeen,

I have seen your complaint regarding NRGbinary.

I would like you to provide me with your e-mail address so I will be able to start conducting a proper investigation regarding your specific complaint.

Further than that, I would make sure to transfer your case to the most appropriate individual.

I am here to assist you, but if you will not give me a chance to do so, I won't be able to.

Thank you in advance,
Lance G.
Business Development Manager
NRGbinary

Anthony, NH, USA

Rating:
Date of Post:2014-01-15
Review: NRG Binary is a fraud. I opened an account with them and had a profit. I attempted to withdraw money and they contacted me and tried to get me to make a second deposit that they would match. My credit card company called me when they tried to charge my card and explained that was a fraud alert associated with NRG Binary. I decided not to deposit any more funds but continued to trade. After a small loss I decided to withdraw my remaining funds. This was over 2 weeks ago and they have not returned my money. I have made 2 requests and sent them emails. I got an email claiming that they were trying to call me but were unable to get in touch with me. This is a delay tactic because I responded to the email giving them a good time to call me. They are not attempting to call me. There are no record of a call from them on my phone. Further, they do not answer their phone nor do they have anyone available on there chat feature.
 
Comment: Added by Lance Graham on 2014-02-23 05:38
  Dear Anthony,

I have seen your complaint against NRGbinary.

I would highly appreciate if you can provide me with your e-mail address. I have to start conducting a proper investigation regarding your specific complaint.

Again, I am here to assist you, but if you will not give me a chance to do so, I won't be able to.

Thank you in advance,
Lance G.
Business Development Manager
NRGbinary

FAW du Plessis, frikples@netactive.co.za, South Africa

Rating:
Date of Post:2014-01-05
Review: NRG Binary stole/scammed $10 000 from me. The now refuse to an.
swer their telephone and do not respond to e-mails send to them the options company is in Cyprus.
The mother company NRG Capital is located in London
 
Comment: Added by Lance Graham on 2014-02-23 05:43
  Dear Kamal,

I have seen your complaint regarding NRGbinary.

I would like you to provide me with your e-mail address since I am interested in conducting a proper investigation regarding your specific complaint.

I am here to assist you, but if you will not give me a chance to do so, I won't be able to.

Thank you in advance,
Lance G.
Business Development Manager
NRGbinary
Show reviews per page | Next page>>
Sort:
Advertisements