Advertisement
Advertisements

XM.com (formerly Trading-Point.com and XEMarkets.com) Review MT4 - MetaTrader Platform CFD - Contract for Difference

Overall Rating: (3.300)
Get code for your site
Total Reviews: 465
Last Updated: 2016-07-26
Description:

XM is a forex broker. XM offers the MetaTrader 4 and MT Mobile global forex trading top platforms. XM.com offers over 50 forex pairs, cfds, equities, indices, metals, and energies for your personal investment and trading options.

Special Notes:

Former websites of this company are Trading-Point.com and XEMarkets.com.

Click here to join live discussion of XM.com (formerly Trading-Point.com and XEMarkets.com) on our forum
Advertisements
court COURT file case Cases Open - 0 | Not Guilty - 0 | Guilty - 0   reviews REVIEWS submit review

M.Umair Sheikh, Karachi, Pakistan

Rating:
Date of Post:2016-03-22
Review: I have searched for appropriate broker for along time, to be very honest XM is the best broker but sometimes spread is too high. I really appreciate if XM think about spread costs.

Yesterday I requested for withdrawal and within 2 minutes I received payment in my skrill account. This was really fast, I was shocked ;)

One more thing important to note here, Andrey (Official Representative) is best man for solving issues but others are not looking good. Very bad support!

They always send pre-defined emails without understanding clients problem. I think XM needs to work on this area, this is really important.

john , athens, Greece

Rating:
Date of Post:2016-03-17
Review: scam practice, request withdrawal via skrill, money goes back to debit card
 
Rebuttal: Added by Chris A. Zacharia on 2016-03-18 04:45
  Dear john,

You have absolutely no reason for posting such comments because your withdrawal request have been processed according to the procedures transparently posted on our website.

Please note in order to protect all parties against fraud and in compliance with the CySEC Directive (DI44-2007-08 of 2012) for the prevention and suppression of money laundering, our company policy is to return clients' funds to the origin of these funds, and as such the withdrawal was processed back to you credit card. This applies to all withdrawal methods, and the withdrawal has to go back to source of funds deposit. However, you can choose a different method to withdraw funds once the initial source of funds has been fully refunded.

Kind regards,
Andrey - Official Representative of XM (Trading Point of Financial Instruments Ltd.)

TK1, , Malaysia

Rating:
Date of Post:2016-03-17
Review: A/C 2544408 & 2545055

During the period 13 Nov 15 to 14 Dec’15, I bought a total of `8 X 0.01 lots’ of silver (XAGUSD) at various times and the prices range from $13.696 to $14.324 per oz. Subsequently, I sold all on 17 Dec’15.

In physical and monetary terms, 0.01 lot of silver is equal to 50 oz of silver and its market value would be $700 at $14/oz.

I note that the swap charges that were charged to me for each 0.01 lot that was carried over to the following day is at $0.23/day. On Wednesdays, the swap rate is 3 times. For the whole week, the total swap charges is
$0.23 X 5 = $1.15. For 1 year, it would work out to be $1.15 X 52 = $59.80. In relation to the investment value of $700, that works out to 8.5% pa.

I say 8.5% is way too high when the US interest rate is only 0.25 to 0.5%. Has there been a mistake or it was actually an intended rate of XM. In my subsequent purchase of a similar lot (0.01) with XM in Mar’16, I notice that the charge has been reduced to $0.08/day. If the $0.08/day is correct, then I have been overcharged by about 200% (comparing $0.08 with $0.23). The total swap charges that I incurred for holding the 0.08 lots is $39.59 when it should have been around $13.19 (dividing $39.59 by 3).

In my follow-up with Support, XM, I was told that the swap rates would differ at various times. Can XM clarify whether it was a mistake and if so I deserve a refund for the amount overcharged.
 
Rebuttal: Added by Chris A. Zacharia on 2016-03-18 09:08
  Dear TK1,

Please note that swap rates are monitored and updated in accordance with the changes in interest rates.

When you are comparing return that you can get in a year, you a referring to the investment of just $700 but it not entirely correct because the actual value of a position is much larger due to the leverage used. If are trading with 1:500 leverage, it allows to open a position 500 times the amount you invested. If you look at the return in relation to the amount invested it might be substantial, but in order to make fair comparison you need use an actual value of a position and not the amount you invested. In other words, when you are trading on leveraged products the return on your investment is amplified due to use of leverage.

With that being said, you have always been charged correct swap rates in accordance with the rates posted on our website. I kindly advise you to visit http://www.xm.com/forex-trading from time to time in order to to stay up to date with the current swap rates.

Kind regards,
Andrey - Official Representative of XM (Trading Point of Financial Instruments Ltd.)

nasrul, Perak, Malaysia

Rating:
Date of Post:2016-03-10
Review: Last nite before ECB news, i can't login to my account. Its about 2 hours can't login. When i live chat with them, they said its my fault because i login to wrong server. WTF!!!
After 2 hours, i can login with the same server REAL-10. Really mad with their support.
 
Rebuttal: Added by Chris A. Zacharia on 2016-03-15 07:22
  Dear Nasrul

You have left a claim without sharing your MT4 ID. I kindly ask you to follow up with your MT4 ID to initiate an investigation and transparently present the full data of your claims.

Kind regards,
Andrey - Official Representative of XM (Trading Point of Financial Instruments Ltd.)

Mma, , Saudi Arabia

Rating: No Rating
Date of Post:2016-03-07
Review: I once used XM demo for over a year and then stopped.However,because they keep mailing me with their adverts and promos and my account manager called me once or more coupled with some good reviews about them on FPA I decided to re-open a demo and the n real account.However,since about two weeks that I opened the real account and their validation department requested for a colored copy of my ID which I promptly provided my account remain pending.I have complained through their live chat representatives three times and even mailed my account manager to know avail.They do not seem serious with business nor professional and effective in administration.First impression they say make the most impact.
 
Comment: Added by Chris A. Zacharia on 2016-03-10 12:44
  Dear Mma,

I would like to assure you that is not our intent to trouble you by delaying validation of your trading account but as a regulated financial institution there are certain procedures that we are bound to follow, including strict KYC (know your client) procedures.

I kindly ask you to follow up with your MT4 ID to initiate an investigation and transparently present the full data of your claims.

Kind regards,
Andrey - Official Representative of XM (Trading Point of Financial Instruments Ltd.)

Mohammad Alkhattab, Hatay, Turkey

Rating:
Date of Post:2016-03-03
Review: i have searched for appropriate broker for along time, to be honest XM is the best broker i ever found out in all aspects, i did not face any problem with it. every thing is going well.
Advertisements

Andrzej, Krakow, Poland

Rating:
Date of Post:2016-02-24
Review: Excellent broker like in their ad: Big, Fair, Human. I trade with them from 3 years with no problems. Cool bonuses and loyality points, which can be changed for bonus or cash.

Talaat SAID , CAIRO, Egypt

Rating:
Date of Post:2016-02-20
Review: My ID in xm is 13593657

After I take a 30$ bonus and traded for 3 weeks . I make 506$ profit. Just I make a withdrawal to 150$ of them after an hour they close my account and send me email say I use cash back arbitrage .

And this is the mail they send to me

Important Notice

Dear Valued Client,

We are contacting you with reference to your Account(s) no.13593657,(hereinafter “your Account(s)”) with Trading Point of Financial Instruments Ltd. (hereinafter “Trading Point”).

According to our Anti-fraud Department, the trading patterns in your Account(s) raise serious concerns regarding the credit bonuses we have granted to your Account(s), since these were used for ‘cash-back arbitrage’ activities.

Pursuant to the Terms and Conditions applicable to our credit bonuses, the following activities are qualified as fraudulent:

· Any form of arbitrage trading

· Bonuses claimed by multiple Accounts that were registered from the same IP address

· Various practices of bonus manipulation

· Breach of any points included in our bonus Terms and Conditions

· Any fraudulent activities, disputes or situations that our Management considers as fraudulent

Accordingly, we regret to inform you that, in accordance with the terms and conditions, we have decided, with immediate effect to, (i) close your Account(s) with Trading Point, (ii) to nullify all trades carried out in your Account(s) with Trading Point, and (iii) to cancel any and all profits or losses garnered in your Account(s) with Trading Point.

Please note that, in accordance with the terms and conditions, our decisions are final and binding on all participants and that, other than the notification set forth herein, there will be no further correspondence on this matter.

2. I make Complaint Reference Number: TI20160009 in 1-2-2016

3. After 15 work days they send me mail say


Dear Sir,

We have thoroughly reviewed your complaint and concluded that you have violated Clause C.3 of the Terms and Conditions of our No Deposit Bonus offering. Particularly, we have identified that you have used the same android device to trade in your account with other clients of our Company who also received the No Deposit Bonus.

Notes : clause c.3 say

All Eligible Clients are permitted to hold only one (1) “No Deposit Bonus” Account per one (1) unique IP address. Multiple registrations from the same IP are not permitted nor multiple “No Deposit Bonus” Accounts register with same personal details.

Link to term and condition of no deposit bonus http://www.xm.com/assets/pdf/terms/XM_No-Deposit-Bonus-Terms-and-Conditions.pdf

I reply to there mail say in this clause c.3 there is nothing prohibit me to use a mobile android of another person registered in no deposit bonus . just it per (1) unique IP and to the same person


They answer me say

Compliance XM (complaints@xm.com)

to:Alaa TalaatCc: Compliance XM

Dear Sir,

Please note that our below email is our final response in relation to your complaint and no further correspondence will be entered into in relation to this subject.

In view of the above and in case where you are not fully satisfied with our final decision and/or handling procedure of your complaint, please feel free to submit a complaint to the Office of the Commissioner of Administration (Ombudsman) of the Republic of Cyprus.
 
Rebuttal: Added by Chris A. Zacharia on 2016-02-22 02:57
  Dear Talaat Said,

I believe that the Compliance department has provided you with a comprehensive reply that clearly states the reasons for account termination and references to the terms and conditions that you have violated.

Nevertheless, I would like to explain that we have detected 7 no deposit bonus accounts that were accessed from the same device, and this have led us to believe that all of these account, including yours, were opened with sole purpose of circumventing the rule that no deposit bonus can only be claimed once. Moreover, prior to termination of your trading account, your account manager have tried to reach you over the phone multiple times to discuss this matter but you have never answered the phone.

I can assure you that it is not our wish to trouble our clients and further confirm that we always endeavor to abide by the Client - Company agreement with which you accepted before starting to trade with us.

Kind regards,
Andrey - Official Representative of XM (Trading Point of Financial Instruments Ltd.)

David , Nairobi, Kenya

Rating:
Date of Post:2016-02-18
Review: Our company representative will be with you in a moment.

10:24 Andrea has joined the chat.

10:24 Christina has joined the chat.

Andrea | 10:25
Welcome to XM.com! How may I assist you?

David | 10:27
Hello, Why can't i log into members area

Andrea | 10:28
Sir, may I know your account number please?

David | 10:28
13573174

Andrea | 10:29
Thank you Sir.
Have you tried cleaning the cache and cookies of your browser?

David | 10:31
Its nothing to do with that
You also closed all my oil positions


Andrea | 10:32
Sir. Oil positions were closed because the Oil Contract for March expired today.
You can refer to the "Calendar" section in the table on this page: http://www.xm.com/energies

David | 10:34
Still cant login to
http://www.xm.com/goto/members/en

David | 10:35
This does not do enhance investor confidence.....

Andrea | 10:35
Sir, if you already tried to clean cache and cookies, can you try logging in with a different browser?

David | 10:40
That is not the problem...something fishy is going on here.

Andrea | 10:42
Sir, as I can see from the system, your account is fully functioning.

David | 10:43
Yeah but i can not withdraw if i wanted to....

Andrea | 10:45
Sir, have you tried using another browser?

David | 10:46
Yes i have..Microsoft Edge, Firefox, Chrome....All same results NOT WORKING.

Andrea | 10:49
Have you cleaned cache and cookies in all three of them?


 
Rebuttal: Added by Chris A. Zacharia on 2016-02-22 04:23
  Dear David,

I am sorry to hear that you had issue with access to the member's area, however, our representative was genuinely trying to help you resolve the issue. We did not have any issues with our systems and Andrea was trying troubleshoot the problem on your side but you have left the chat before she was able to resolve it, and you did paste that part of the conversation.

I hope that now you are able to access the members area but if you are still experiencing problems, I kindly ask you to contact our customer support.

Kind regards,
Andrey - Official Representative of XM (Trading Point of Financial Instruments Ltd.)

Steve, johannesburg, South Africa

Rating:
Date of Post:2016-01-26
Review: I opened an account at begining of the year. deposited $1000 and traded. on the 25th of January there was a spike on UK100cash. I was short and made $ 10,676 profit. Today 26th Jan while trading my balance on the Platform changed and indicated a withdrawal.Immediately after I received an email from XM cancelling my profits. I feel I have been scammed by this broker, as if I was long my account would had been wiped out.
This broker is a scammer!!!
 
Rebuttal: Added by Chris A. Zacharia on 2016-01-28 05:08
  Dear Stephen,

First of I would like apologize for any inconvenience this issue might have caused you.

I would like to clarify that on 25.01.2016 we received several off market quotes from our LPs, and, unfortunately, one of your trades got closed at an off market price, under such circumstance we had to make certain adjustments in your account. Your trade no. 5973476 UK100Cash was closed on 25.01.2016 at the price of 1926.45 and UK100 has not been traded at this price for over two decades, and, therefore, results of this trade can not be considered as valid. The lowest price of UK100Cash was on 25.01.2016 was not even close to the price you trade had been closed at. You can easily verify this by checking historical prices on websites such as Reuters, Bloomberg, Yahoo Finance and finance related website that price data for UK100.

I understand that you might feel frustrated but, considering the circumstances above, saying that you have been scammed is completely not fair to say the least. It is obvious that the trade no. UK100Cash was executed at an off market price and, as an act of goodwill, we have provided you with a compensation for the inconvenience caused. However, if you wish to further discuss this matter, I kindly ask you to contact your account manager and our complaints department.

Kind regards,
Andrey - Official Representative of XM (Trading Point of Financial Instruments Ltd.)
Show reviews per page <<Previous page | Next page>>
Sort:
Advertisements