Advertisement
Advertisements

XM.com (formerly Trading-Point.com and XEMarkets.com) Review MT4 - MetaTrader Platform CFD - Contract for Difference

Overall Rating: (3.408)
Get code for your site
Total Reviews: 413
Last Updated: 2015-04-27
Description:

XM is a forex broker. XM offers the MetaTrader 4 and MT Mobile global forex trading top platforms. XM.com offers over 50 forex pairs, cfds, equities, indices, metals, and energies for your personal investment and trading options.

Special Notes:

Former websites of this company are Trading-Point.com and XEMarkets.com.

Click here to join live discussion of XM.com (formerly Trading-Point.com and XEMarkets.com) on our forum
Advertisements
court COURT file case Cases Open - 0 | Not Guilty - 0 | Guilty - 0   reviews REVIEWS submit review

sultan altamish, abbottabad, Pakistan

Rating:
Date of Post:2014-02-18
Review: last time i submit review about my withdrawal that i dint get my withdraw of 750 dollar so today i got my withdraw.due to some policies and my debit card i had this problem i m sure it was not xm fault.i like xm company and today i am going to deposit money again.they have good support fast replies and firgure out problem solution preety fast.so thanks to fpa and xm company and jeet singh gave me best support thank you again xm

2014-02-16 1Star hisorry for bad english my account number is 11147629 its been 12 days i dint get my withdrawal amount of 750 dollar i requested 750 dollar through wire banking and they sended me to my credit card which i dont have i have an atm card through which i can deposit money but cant recevie money. i requested money through bank and they idotically send me through credit card.if its policy then they should atleast call me or email me to confirm the request i made.and on 2nd day of my request i told them that i requested money through bank.i made request on 31 st january 2014.they forward it or send it on 5th feburary today is 17 frburary i dint get money.they send me arn number which my bank declain to accpet that this number is of not our bank and beside its too long arn number our system does not support it.now all they give me is excuses nothing else and no money on my account.

M Shakir , Islamabad, Pakistan

Rating:
Date of Post:2014-02-18
Review: Well, this company is very good as we had a excellent experience with XM... As we opened new account from XM we had investment of not more than 100 dollars, with the passage of time we doubled our account with there trading platform, and requested withdraws from our account... XM gives withdraw in time and this purely help us... We are very thankful to that company...

Gabriele, Milan, Italy

Rating:
Date of Post:2014-02-17
Review: I consider XM a good broker, with fine execution, accettable spread, and very good leverage.

One of the best, if not the best, about funding and withdrawal commission.

With more competitive swap it get five star.

Chris castella, Bangkok, Thailand

Rating:
Date of Post:2014-02-02
Review: They were good at the beginning. Withdrawals are no problems but their execution sucks now. Very slow. I will not advise to open new accounts with them anymore

Christoph G, , Germany

Rating:
Date of Post:2014-01-20
Review: I opened a micro account with xm few weeks ago and deposited 100 euros. i got a few calls from them that i didnt feel like answering because i thought whats there to discuss when u trade 1 microlot.

however today i felt like maybe i should answer their call so i did and what happened was pretty freaky: an eastern european woman blabbered at me non stop in broken german, acting all bossy and literally ordering me to take part in whatever ridiculous promotion of theirs which is about trading virtual money, kinda like a demo account or so. she justified her request with saying that my trades are too small and rare. (5 trades in 1 week) she used phrases like "what i demand from you is .... " and didnt allow me to say anything and only when i switched to english (because her german was really bad) she would start listening and begin to display some level of politeness. the last time someone talked to me the way she did was during the 1980s back in stalinist east germany.

i decided to withdraw 70% of my balance because i had lost any trust in xm and i afterwards i noticed that they erased my deposit bonus completely even tho i had only withdrawn 70 of the 100e i initially deposited.

Andrey, Toronto, Canada

Rating:
Date of Post:2014-01-18
Review: I decided to test this broker for a month, made some money and requested a withdrawal. To my surprise they divided the total amount to profits and initial deposit. The initial deposit was sent to my credit card, and I had to request another withdrawal request with another withdrawal method (bank wire) for my profits. It's a little bit disappointing because I had to pay $15 fee for the bank wire. I finally received everything within 4 business days. I.e this broker DOES pay your money back, not without little surprises though. Anyways, I recommend XM to traders.
And one more thing: Andrey -Official Representative of XM (Trading Point of Financial Instruments Ltd. answered to someone's complaint below: " The reason why your profit was not sent to your credit card that you used to make deposits, is because your credit card issuer does not accept refunds in excess of the initial deposits." I can say that this is completely wrong, I received my deposits and profits back to my CC with another brokers without any problems. It is NOT our CC issuers problem it is XM policy. So I would offer you guys state it clear in big letters when people register their account with you.

Give you 4 stars for this little surprise.
Advertisements

TrucDoan, Vietnam, Viet Nam

Rating:
Date of Post:2014-01-16
Review: My account no, is 2162818
I traded on NF 10 Jan 2014. Another account of my friend copied my transactions but reverse orders for trading strategy. As confirmed from my IB on November, 2013 (he talked with his XM Personal Account Manager and was confirmed that allow to trade any strategies if don’t use bonus) and also XM Customer Care department also confirmed that traders can do hedging on 2 accounts if don’t use bonus, just trade with their funds. When I got profits, they cleared profits and said that we violated their rule because traded hedging on 2 accounts. They violated their confirmer (they don’t care 2 their confirmed about allowing to trade any strategies if don’t use bonus). It is scam actions.
 
Rebuttal: Added by Chris A. Zacharia on 2014-03-11 04:04
  Dear TrucDoan,

Bonus does not have to do anything with our decision to terminate your trading account The problem is that hedged positions were opened minutes before the NFP release to take advantage of sharp price movements and our favorable trading conditions (negative balance protection, fast execution, and high leverage). This allowed you to generate abnormal and almost risk-free profit that after the internal investigation was considered as invalid.

In the email conversation with me, you denied having opposite position and that you are unaware of the opposite position in the second account but later you said friends have access to your account and that they could have copied your trade. Later, you have finally admitted that the owner of the second account is your friend.

This, coupled with the fact that you were asking our customer support prior to enraging in activities that can be considered as fraudulent, clearly indicates that hedged position were opened not in the course of normal trading activity, but to exploit company's trading facility and you well aware of the opposite position in your friend's account.

Kind regards,
Andrey - Official Representative of XM (Trading Point of Financial Instruments Ltd.)

kamran, lalamusa, Pakistan

Rating:
Date of Post:2014-01-13
Review: Man dont tell a lie
what do you mean by price latency ? Two trade on very same time one in profite and one in loss
you took profiite back and did not gave my loss money back ?

I recommend all the ppls dont trade with them
otherwise you will lose your all profit any time
only trade with them if you think you canntot earn profit
Earning profit is crime here

2014-01-08 1Star Dear Andery,
please don't tell a lie you took all the profite from all my three account and what about price latency?
i place two trades very same time one went in 559$ profit and other went in 225$ loss
what you did is deduct 559$ profit from my account and did not even touch 225$ loss
and your reason was 559$ trade was price latency trade and 225$ loss was good trade
so if you lose money you are good and whenever you earn profit that trade is price latency
and in my third account there were very normal trades you have cheat me 53$ from that account too
simply i recommend all the people here to stay away from them

and from next week i will start post this on all my blogs and many other place i am an SEO expert i will make sure that i will tell maximum persons in the world about your cheater system

Dear Kamran,

Our Execution and Anti-fraud Department has brought to our attention that the trading patterns in accounts raise serious concerns that your account has been used in abusive way / exploiting price latency arbitrage opportunities.

We sent you a warning but you ignored it and continued to engage in activities that we are considering as fraudulent. After several unsuccessful attempts to convince you to stop exploiting price latency arbitrage opportunities, in accordance with the terms and conditions governing trading accounts, it has been decided to refund your current balance of your account and permanently suspend them.

Best regards,
Andrey - Official Representative of XM (Trading Point of Financial Instruments Ltd.)
-

2014-01-02 1Star Do not trade with them they are buch of cheaters.
If you lose money they wont ask anything and once you earn profit and withdraw the money they will disable your account , close all your trades and send your deposited money in your account back

i am sure they are using fake softwares for there plateform

Rebuttal: Added by Chris A. Zacharia on 2014-01-07
Dear Kamran,

Our Execution and Anti-fraud Department has brought to our attention that the trading patterns in accounts raise serious concerns that your account has been used in abusive way / exploiting price latency arbitrage opportunities.

We sent you a warning but you ignored it and continued to engage in activities that we are considering as fraudulent. After several unsuccessful attempts to convince you to stop exploiting price latency arbitrage opportunities, in accordance with the terms and conditions governing trading accounts, it has been decided to refund your current balance of your account and permanently suspend them.

Best regards,
Andrey - Official Representative of XM (Trading Point of Financial Instruments Ltd.)

Muhammad Arsalan Fahim, Karachi, Pakistan

Rating:
Date of Post:2014-01-12
Review: Cheaters, Scam, Fraud.
There motive is simply not letting anybody make profits.
I had minor issues in past as well during last 4-5 months but I kept ignoring however I always complained and told them about the issue.
On Friday, 10th Jan 2014 just before NFP I bought Gold considering my technical analysis and judgement risking whole my account but fortunately my trade gave a good profits. I have every proof of it also. Now today they sent me an email telling that you are using some algo/EA which is bull**** and your account has been disabled moreover you will not be given your profits.
The last time on NFP when I had losses they didn't bother to listen to what I said and I gracefully accepted losses. Now this time when I made profit the losers X(sca)M can't take it . They are DISGUSTING and s*** headed people are serving there. I bet they can't prove that I was using any Algo/EA because I wasn't. Listen people from XM I am not gonna take s*** from you guys any more and you better return whole of my Balance which was $1181.27. When every time I accepted losses on major Data , this time I will definitely accept and need my well deserved profit too.

osarun, Tokyo, Japan

Rating:
Date of Post:2013-12-16
Review: pros: customer support is good.

cons: system is not so great.
1. can't request new additional accounts via the client console (member site). need to have (manage) same number of client consoles as numbers of trading accounts (can't consolidate information at one site).
2. system don't send back confirmation mails of executed withdraw and internal transfer requests. comments of funding history is garbled.
3. spread of majors are bit larger than average.

2012-05-18 1Star Withdrawal is too slow.
It could not come back at this rate.
Show reviews per page <<Previous page | Next page>>
Sort:
Advertisements