SGTMarkets.com Review Visit site

Updated: May 13, 2020
Sterling Gent Trading Ltd
3.057 · 6 REVIEWS
Is this your company?

Formerly at SGTForex.com & SterlingGent.com.

About SGTMarkets.com

SGT Markets is an online FX broker. SGTMarkets offers the MT4 and MT4 Mobile top trading platforms. SGTMarkets.com offers over 65 currency pairs, gold, silver, energy, stocks and equity indexes for your personal investment and trading options.

SGTMarkets.com

Broker Details

Minimum Trade Size:0.01
Maximum Leverage:400:1
Minimum to Open Live:$500
Established:2006
Address:Suite 334 48 Par La Ville Road Hamilton HM11, Bermuda
Contact:+ (44) 800 298 7925
Regional offices:
Regulators: BVI FSC #SIBA/L/11/0987
Prohibited countries:
Trading platforms:MT4
Mobile Trading: Yes
ECN: Yes
Currencies:(65+)
Cryptocurrencies:
CFD:(15+) Gold, Silver, Stocks, Stock Indexes, Other Commodities
EAs/Robots: Yes
News Spike Trading: Yes
Scalping: Yes
MAM: Yes
PAMM: Yes
Deposit Methods:Bank Wire, VISA, MasterCard, CASHU, FasaPay, iAccount, Neteller, PerfectMoney, Skrill
Withdrawal Methods:Bank Wire, VISA, MasterCard, CASHU, FasaPay, iAccount, Neteller, PerfectMoney, Skrill

Live discussion

Join live discussion of SGTMarkets.com on our forum

Go to forums

Video

Your company video here? Contact ad sales

3.057 · 6 REVIEWS
Forex Peace Army
DO YOU RECOMMEND THIS COMPANY?

Let other traders know if this service is worth checking or should be avoided.

Your feedback matters!

Consumer Reviews

Cairo, Egypt,
May 11, 2020,
Registered user

Worst System & Customer Service

Service use: Live

Length of use: 0-3 Months

their online chat is never active,
their system has many errors & my account doesnt appear in the backoffice area,
they delay in reply to mails to solve problems
thanks GOD i didnt deposit money with them
 
Canada,
May 5, 2019,
Registered user

Best broker I have trade with so far. Withdrawal of profits with skrill was almost instant. A+++ so far.
 
Russian Federation,
Dec 20, 2018,
Registered user

SGTMarkets manipulate the spread to whatever they want.
I traded for 2 month and all was fine, but at one momentI was trading in oil and they expanded my spread, that I lost 80% of the deposit and all profits. I wrote a complaint to them, but the answer without evidence from the LP was "client tried to trade on high volatility event"
No proof and nothing!!!
be careful and do not give money to scammers!
 
Reply by SGT Markets submitted Jan 7, 2019:
Dear Top Secret

SGT Markets is highly reputable STP broker in the FX and CFD market. We have operated since 2006 with impeccable reputation.
Our Support team replied on every email you sent to SGT. We contacted LP which was executing your order and we investigated it very carefully.
We sent you even print screen of official reply from LP.
Bear in mind you sent market order for 50 MT4 lots (5 000 barrels) on Crude Oil at time when there was weekly Inventories announcement, the data was far away from market expectation, this caused very high market volatility and impacted your execution rate. We did not and do not control market execution price that is result of STP.
For 3 months you were trading with us only on market events and our LPs never complained.
Based on the above it is unfair to categorize SGT as “a scammer”.

Best regards,
SGT Markets
Prague, Czech Republic,
Jun 1, 2018,
Registered user

Hello,
I cooperate with SGT Markets since 2015. I wish to write a short review as a small 'thank-you'. They were always very supportive and helpful to me. My trading conditions are superb, commissions and spreads one of the lowest. Withdrawals via Neteller very fast. I usually deal with Mr. Pawel Caputa, who is very responsive and trying to solve any issue with professional manners.
Thank you.
Mick
 
Argentina,
Apr 27, 2018,
Registered user

Issue solved.

Hello,

I had an issue with sgtmarkets.com but they resolved the problem really fast, I used to sign to Matadorprime.com introductory broker and then matador stop working online and can't get my funds back, I requested sgtmarkets to solve the issue and SGT indeed sorted out the problem that I had with Matador on my behalf. Seems like my MT4 account was a Matador account and I were not then a customer of SGT.
I opened a live account directly at SGT and they added the exact same funds I had at my matador account on my new SGT account, they also give to me the choice to withdraw those funds and I choose to fund my new account to start trading.
I am really satisfied in the way that SGT solved my problem.

Apr 18, 2018 - 1 Star I funded my account to INFO@STERLINGGENT.COM, which is the e-mail they are using when you fund any account at sgtmarkets.com, they are using other websites as

"partnerships", for example matadorprime.eu, so you open a live account with them but throught sgtmarkets.com website, as you can see at

https://sgtmarkets.com/matadorprime/live and then after some time they shutdown those sites and said that they are not providing services to their partners anymore, so you can't

get your funds back.
I Chat with Brad, but without success.
How I know they are a scam?
I can get into my metatrader account, and it is working perfectly at the moment, the servers that metatrader use to conect are the same for the last year, I have all the detailed

reports, so they lie when said there are no providing services to other "partnerships" beacuse it still working.
I get into my sgtmarkets.com client area and I see there that I have the live account with the exact same data as my metatrader, now that I said that to Brad... there is no more live

account... but my metatrader account it still working, I do not know for how much longer.
Another thing I see is, if there are not in "partnership" with other websites why they keep opening new live accounts through them? check the url,

https://sgtmarkets.com/matadorprime/live its working at the moment.

All I know is that I can't get my funds back and they keep me fooling around.

I have all the reports, chats, e-mails and screen captures.
 
Canada,
Dec 17, 2017,
Registered user

I’ve tried many brokers and there’s no perfect one. I am with SGT Markets for a year now and surprised that they are unknown to retail traders. Their spread is one of the best, I have SGT MT4 Prime account. Commission ($6) is low. Swap charges are decent. Executions is very fast and good for news traders and scalpers. I am using MT4 and it is only platform they offer. I got free VPS from SGT, for which you have to maintain certain trading volume. I was very impressed when I entered first live trade in less than hour after starting process of opening account!! Deposits and withdrawal went smoothly. Customer service is not on the level of the rest of their services. I got explanation that their customers are mainly big institutional with dedicated service representative. I don’t like their evening chat representative who doesn’t explain/solve much, just gives you web links and email addresses of other departments. However they surprised me with exceptional support to setup API (Pawel Caputa). Also Brad is great. This and the fact that everything works perfectly and I don’t need customer service often is why I will give five stars.