IQ Option review: Platforms, Trading Instruments and Broker Ratings.

1.31 • 117 REVIEWS
Iqoption Europe Ltd.
Updated: May 30, 2024
IQOption.com

What is IQ Option?

IQ Option is a CFD and Binary Option broker with IQ Option App available in PC and Mobile version.

Apart from Binary Option, IQOption also offers CFDs on forex pairs, stocks, cryptocurrencies, commodities, ETFs for your personal investment and trading option.

Please read IQ Option reviews below and share your live trading experiences with this broker.

January 2020:  An FPA member has shared an email he received from IQ Option support.  That email makes it plain that IQ Option considers the use of a VPS, VPN, or even trading from an IP in a different country to be grounds for confiscating funds from an account.  See post #3 of this thread for details.

The FPA warns anyone who has an account with IQOption or is considering opening an account with IQ Option to not use a VPS or VPN and to never try to trade while traveling in another country.  Or, find a broker that permits you to travel or use a VPS/VPN service.
2019-05-21:  Cysec has announce a fine of €450,000 against IQ Option.  CLICK HERE to confirm.
July 2017: There is an FPA Traders Court guilty vote against this company.  The FPA recommends caution dealing with IQ Option unless this issue can be resolved.
Other websites of this company include IQBroker.co, IQ-Option.com, and IQOption.es.

Broker Details

Minimum Trade Size: 0.001
Maximum Leverage: 500:1 *
Minimum to Open Live: $10
Established: 2013
Address: Yiannis Nicolaides Business Center, Agiou Athanasiou Avenue 33, 4102, Agios Athanasios, Limassol, Cyprus
Contact: support@iqoption.com, +44 20 8068 0760
Regional offices:
Regulators: CySEC #247/14
Prohibited countries:
Trading platforms: MobileTrader (MobileApp)
Web Trading: ✅ Yes
Mobile Trading: ✅ Yes

Trading Instruments

Currencies: (45+)
Cryptocurrencies: (10+) Bitcoin, Litecoin, Ethereum
CFD: (250+) Gold, Silver, Stocks, Stock Indexes, Oil, Other Commodities

Trading Conditions

Managed Accounts & Social Trading

Deposit Methods: Bank Wire (BankTransfer/SWIFT), VISA, MasterCard, AdvCash, Klarna, Neteller, PayPal, PerfectMoney, Skrill, SOFORT, WebMoney
Withdrawal Methods: Bank Wire (BankTransfer/SWIFT), VISA, MasterCard, AdvCash, Neteller, PayPal, PerfectMoney, Skrill, WebMoney
* Offerings and features listed above may vary by account type, jurisdiction, and other factors. Please check the broker's website for more information.
1.31 • 117 REVIEWS

IQ Option Most Helpful Customer Reviews

H
hamza
rabat, Morocco,
Oct 18, 2021,
Guest

they disable my withdrawal section

Service use: Live Length of use: 0-3 Months
Hi,
I opened an account with IQ but after a while they reduce my payout to 30 percent. i request to withdraw my deposit and profit, they locked my withdrawal section with this message "there are no available methods for your country" i asked the support they tell me to do a video call in zoom for verification purpose, i did this video call in zoom, they said that hat they will process the withdrawal nearest possible, after a month nothing processed and i the withdrawal still locked, the support keep telling me the same story to wait a little bit more, really this company is so bad. i may not be the only one that has this problem.
4 traders have found this review helpful
A
Reply by Adil IQ Option submitted Oct 22, 2021:
Hello, are sorry that you are unhappy with the verification process, we will definitely forward it to our developers however it is done to ensure safety on the platform. Please follow up with our support team and ask them about the timeline.
We would not let you down and if you did everything correctly then you do not have to worry, we can not hold someones fund just like that.

Best,
Adil
L
Lambda_124
Mexico, Mexico,
Aug 19, 2021,
Registered user

They manage % of all the money u can win in order to lose

Service use: Live Length of use: over 1 Year
I was trading with iq option like a couple months, Until i had a winning streak, They began to lower the payment percentage from 90% to 30% And all the currencies that I could operate, they only left me 2 or 3 with extremely low payments making it impossible for me to continue on the platform, And when you talk to contact they limit themselves to saying -> " We do not have access to that information "," We cannot do anything "," You accept the terms ", And when I asked CySec license support, they mentioned that" They did not have one "(I am from Mexico in any case), I absolutely do not recommend this company to anyone as it is the closest thing to "Pay to lose"
2 traders have found this review helpful
A
Reply by Adil IQ Option submitted Aug 31, 2021:
Good evening! We regret to know you’re dissatisfied with our services. However, we'd love to point out that as a well-known and reputable broker, we follow all the Terms & Conditions of the Company, and need to remind you that on the IQ Option trading platform, the profitability and assets availability are not fixed, and the Company reserves the right to set the profitability at any rate, at any time given. Despite the fact that we follow our risk management policy, at all times we are accommodating the best possible conditions for our clients. Please, note, that trading accounts that are opened from a non-European country such as Mexico, do not come under the supervision of CySEC.
A
ahsanfuady
Jakarta, Indonesia,
Jul 31, 2021,
Registered user

King of Scammer

Service use: Live Length of use: 0-3 Months
I'm an IQ Option user from Indonesia, I've been trading on IQ Option for 35 days, in those 35 days I got a net profit of around $6500, from my $1500 deposit which is normal. As of July 21, 2021, my account is limited to payout at 30% by them. Then I decided to withdraw all my funds, but they were declined my withdrawal request. As of July 23, 2021, I received a letter containing the termination of the agreement, the reason being that the termination was because I was using a vps/vpn as stated in TnC in section 16. That reason doesn't make sense, because I'm a user from Indonesia, getting an exception for using those vpn/vps, you can see it for yourself on their TnC section 16. I have contacted customer support but there is no positive response, like they run away when ever I asked them about it. Finally, now I don't get any profit, even the loss I got after I traded for 35 days. This doesn't just happen to me, a lot of people have experienced this.

- making a deposit is very easy, making a withdrawal is very difficult or even you will not get anything
- don't ever put your money in this platform/company!
2 traders have found this review helpful
A
Reply by Adil IQ Option submitted Aug 5, 2021:
Hello, we are extremely sorry that you are unhappy with the service. We are not a scam and we never block accounts without any reason. Please note that a person can not use his / her account from different IPs / countries, as it means that there are multiple users for the same account. If you believe that there was some kind of error then please share all proofs and information you have with our support team and they will definitely check it for you.

Best,
Adil - IQ Option
J
jiyamin
Male, Maldives,
Apr 14, 2021,
Registered user

I want my fund

Service use: Live Length of use: 3-6 Months
This is number 1 fraud and big scam platforms.
My account going under reviews to 1 months before.
And they are said.. ( your account is still under review. Unfortunately I am unable to provide exact dates. Rest assured our specialists work to resolve this as fast and efficient as possible. We kindly ask you to wait until then please.)
Soon now 1 month ended.
My accounts have a 18500 dollar
Please don't invest to this ******* platforms. This is *******
Can easily deposited but cant withdrawal more than total deposit amount
1 trader has found this review helpful
R
ruseneca
Varna, Bulgaria,
Apr 28, 2017,
Registered user

Iqoption Tries Scamming People

Issue escalated to Traders Court Ruseneca vs IQOption.com | GUILTY
Well, the time to submit a negative review for IQOption has come!
From the end of December, this broker acts very strange!
Sometimes trades are executed with a very high slippage, usually within 2-3 pips away. It would be normal if they were a forex broker. However, a slippage of 2-3 pips while trading a turbo option which is supposed to expire within less a minute is not just excessive, it is scam according to my principles. It might be normal for somebody. At least, it is normal for the company according to their statements of the official compaint which was submitted to the company. Of course, they do regulate this slippage in their terms, you have agreed on these and in the of the day, you are the black sheep.
I also experienced a very strange situation. One of my trades expired in-the-money, profit was credited to the balance and 5 seconds later the trade was declared as losing and profit was subtracted. They do not admit that this had happened and always ask for proves. Proves for slippage, for incorrect execution, for latency...all of these are supposed to be found on their servers, not on my computer.

STAY AWAY from binary options industry as a whole, STAY AWAY from CySEC regulated broker and from any business which is regulated in Cyprus. The people there do not know what regulation means!
1 trader has found this review helpful

Recent User Reviews of IQ Option

D
Daryoush
Istanbul, Turkey,
Dec 13, 2023,
Registered user

Reply to IQ Option Support

Service use: Live Length of use: 3-6 Months
Your support team didn't answer me for days. If you are not a fraud you can answer here to all the people to see what you really are. you sent 3 dots to my response because you wanted that I wouldn't follow up on my problem here and it would be resolved because of not answering.

you are just talking nonsense because you don't have any answers to my questions. you don't have the answer to why your support team through email said the problem was from the company and it was a technical problem and it was fixed. but they declined again and started new reviewing, just to waste time.

each time one of you came here and said we are talking with the responsible department to fix your issue but you just want to buy more time and nobody is responsible in your fraud company.

you don't have an answer for any complaint that I brought here and you just want to silence me so people don't find out about your fraud company.

Dec 5, 2023 - 1 Star The Email is correct. they answered me often but recently they won't answer and we all know why. they don't have any answer after the messages they sent me and want to change it immediately.

Instead of trying to justify your support actions try to fix the client's problems. I can't send pictures here. I already sent those by email, Complaintsboard.com, and ...

But we both know that you already know this. And just like your colleagues, you are trying to waste time so that I get tired of following up on my problem and you sacrifice another customer like everyone else.

Dec 3, 2023 - 1 Star Yes after that email I request for withdrawal and after declined again your support sent me another email that we will reviewing your account again. this is like a joke. after one review and saying because of technical problem you can't withdraw and after your team specificly said you can request again they declined it and try for second review and saying the time of review will be unlimited.

you said you have millions of trader and your are trusted broker. the trustworthy of broker it's not for their number of clients. maybe you will have millions of people that losing their money of your broker. when you pay the people that have profit and not have a lose in your broker then you showing your trusted. I lost 15 times in your broker but one time I get profit that's the way you treat with me.

I found too many traders that have same problem with me and had complaint against IQ Option with 10k- 20K assets and I thought maybe they bluffing but now I see I'm the least profitable trader (2k) after so many lost and you try to don't pay me and put me in the loop of support without any reason and even when your support said the it was a technical problem another person refuse to do the withdrawal I assume. now I think those people told truth about your company.

P.S: after the last email that your support sent I respond and then they didn't answer me until now. (today is 8th day)

then don't say to send you an email because in your broker nobody cares. if I would lose my money I'm sure your support would answer me in minutes but now they must try tiring me up from my follow-up.

Nov 19, 2023 - 1 Star I have an account on IQ Option and from Today 16th November they limited my account and when I asked for withdrawal it said there is a problem (internal error)

My account is verified. I deposited more than 15-16 times on the website and lost until I had a profit.

Once someone have profit on IQ Option, they won't send client the profit and limits their trading phase without any reason.

I hope someone from IQ option will answer me as to why this happened to my account.

Reply by Adil IQ Option submitted Nov 24, 2023 Hello, we are sorry that the withdrawal did not go through with a technical error. Can you please confirm if you tried to withdraw again? Have you contacted the support team in this regard, if so, then please cooperate with them and they will assist you with it. We would like to clarify that it is not correct that we do not give withdrawals. We are a trusted broker operational since 2013 and have millions of traders who trade and withdraw on daily basis without any issues. Since we do not have access to your account details here on social media we can not check or confirm what went wrong with it. Please also ensure that you follow all withdrawal protocols and that your account is verified.

Best,
Team - IQ Option.

Reply by Adil IQ Option submitted Dec 4, 2023 Hello again, we are extremely sorry that you are feeling this way and we do understand the frustration however, we do not have any access to trader's details here on social media and thus we can not comment what made the team review the account second time. We would like to highlight that there is a strict system in place for account reviews so that it does not become a problem for our traders. Regarding the support team email, please double check if you have sent it to the correct email address and that you have not marked it as spam. Sometimes email can land in your spam / junk folders too. We request you to write a follow up email in case you did not receive anything from them. We thank you for your understanding and cooperation.
1 trader has found this review helpful
S
superea2020
Japan, China,
Oct 16, 2023,
Registered user

They cancelled my profit trades

Service use: Live Length of use: over 1 Year
They cancelled my profit trading on Oct. 10th.
I made 3,840EUR profit on Oct. 10th.
But they cancelled my profit trading with un-known reason.

Here is the message from IQ option.
---
Cancellation of trade

Dear Client,

We have been unable to execute a trade 17461564759 you have recently placed, because it has not been accepted by the third-party Market Maker which the order was sent to for execution. This can happen for a number of reasons, including market conditions at the time of execution or the Market Maker’s own risk management framework.

Subsequently and in line with the Company’s Terms and Conditions, which you deemed to have acknowledged and accepted upon becoming a client of the Company, your order was not processed and the invested amount has been returned to your account balance.

For further inquiries please refer to section (9) of the Terms and Conditions.
---
M
Money676
Manila, Philippines,
Aug 2, 2023,
Registered user

Terrible experience with IQ Option

Service use: Live Length of use: 0-3 Months
I had a terrible experience with IQ Option, making it the worst broker I've encountered so far. After depositing money with them, I waited for two days, but unfortunately, I still haven't received any response.
1 trader has found this review helpful
T
timbuffett
Hk, Hong Kong,
Dec 9, 2022,
Registered user

Lose 120000 usd in iq option scam company

Service use: Live Length of use: 6-12 Months
My account is blocked

They said I have multiple account

Not allowed to withdraw any amount

I lose a lot

Cry
1 trader has found this review helpful
F
floralta
dominican republic, Dominican Republic,
Dec 4, 2022,
Registered user

Biggest nightmare of my life

Service use: Live Length of use: 0-3 Months
I am a girl who opened an account with this broker and it has been the biggest nightmare of my life

I deposit 15 thousand dollars and then I want to withdraw my deposit, they have not paid me for more than 1 month, saying that the account is under review, a cheap excuse that only this broker gives to pay the money from the investors

I am going to present a complaint to the cnmv and cysec so that they can see what they are doing with Latin Americans
1 trader has found this review helpful
A
Reply by Adil IQ Option submitted Dec 9, 2022:
Hello Floralta, we are sorry for the inconvenience. We understand your concern however we are not a scam and the company has the right to review accounts to ensure safety on the platform. Once it is done and everything is fine, the withdrawal will be processed and completed. You can always follow up with the support team in case of questions.
We thank you for your understanding.

Best,
Adil - IQ Option.

Frequently Asked Questions

Is IQOption regulated?

Yes, IQOption is regulated by CySEC (the Cyprus Securities and Exchange Commission.  This regulation only applies to clients inside the EU.

IQ Option has no regulatory registration covering clients outside of the EU.

Is IQ Option legitimate or good?

Reading the unbiased traders reviews on ForexPeaceArmy is the best way to answer if IQOption is a legitimate or good broker.
https://www.forexpeacearmy.com/forex-reviews/11675/iqoption-forex-brokers

Please come back often as broker services are very dynamic and can improve or deteriorate rapidly.

Additionally, we'd recommend to check recent  IQOption community discussions: https://www.forexpeacearmy.com/community/tags/iqoption/

What is IQ Option?

IQ Option is a hybrid of binary option trading and traditional forex trading broker.

IQ Option offers the following instruments:
  • CFDs on currency pairs
  • CFDs on stocks
  • CFDs on commodities
  • CFDs on Cryptocurrencies
  • CFDs on ETFs
  • Binary Options
  • Digital Options

    Is IQ option legal in Singapore?

    Singapore’s financial markets are regulated by the Monetary Authority of Singapore (MAS). Which means all sectors of the financial services industry is regulated by MAS.

    IQ Option is not regulated with any financial regulator. In other words, IQOption is not legal to carry out any financial services in Singapore.