LQDFX review: Trading Platform, Instruments. Pros and Cons for US Clients.

3.502 · 125 REVIEWS
Updated: Jan 21, 2022 · LQDFX.com  · Is this your company?

5 star review by Moonglow, USA

LQDFX is a very good broker. I am trading Forex with them since August 2021 and so far so good. I have positions opened for almost 2 months and no problems with swap charges or anything. They don't cheat at all. Very honest broker...
Read more traders reviews >>

What is LQDFX?

LQDFX is an unregulated forex broker online since 2015. LQD Limited headquarters is officially located on the Marshall Islands. LQDFX welcomes US clients providing them with higher leverage and lest restrictions than NFA regulated brokers.

LQDFX broker offers popular MT 4 platform available for PC and Mac, mobile devices as well as Web Trader.

Trading instruments include over 70 forex pairs and stock indexes, precious metal, commodities as CFDs.

As other brokers, LQD features proprietary educational content, and in-house technical analysis with stop loss and take profit levels.

Please read LQDFX Reviews below and share live trading experiences with this broker.

LQDFX

Broker Details

Minimum Trade Size: 0.01
Maximum Leverage: 500:1
Minimum Deposit: $20
Established: 2015
Address: Trust Company Complex, Ajeltake Road, Ajeltake Island, Majuro, MH96960, MH96960, Marshall Islands
Customer Service: support@lqdfx.com, +44 2035988261
Regional offices:
Regulations:
Prohibited countries: Unknown
Trading platforms: MT4
Mobile Trading: ✅ Yes
ECN: ✅ Yes

Trading Instruments

Currencies: (70+)
Cryptocurrencies:
CFD: (35+) Gold, Silver, Other Precious Metals, Stock Indexes, Oil, Other Commodities

Trading Conditions

EAs/Robots: ✅ Yes
News Spike Trading: ✅ Yes
Scalping: ✅ Yes

Managed Accounts & Social Trading

PAMM: ✅ Yes
Deposit Methods: Bank Wire (Bank Transfer), VISA, MasterCard, Bitcoin, Ether/Ethereum, FasaPay, Litecoin, Neteller, Ripple, Skrill, UPayCard, VLoad
Withdrawal Methods: Bank Wire (Bank Transfer), VISA, MasterCard, Bitcoin, Ether/Ethereum, FasaPay, Litecoin, Neteller, Ripple, Skrill, UPayCard, VLoad

Live discussion

Join live discussion of LQDFX.com on our forum

Go to forums

Video

Your company video here? Contact ad sales

3.502 · 125 REVIEWS
Forex Peace Army
DO YOU RECOMMEND THIS COMPANY?

Let other traders know if this service is worth checking or should be avoided.

Your feedback matters!

Traders Reviews

A. Frazier,
Texas, USA,
Jun 8, 2020,
Guest

Service use: Live

Length of use: 0-3 Months

The one thing I DO NOT like about this broker is that it pays you hardly anything on US30! I put in a .02 lot size on a buy at the price of 27352.81. I took profit at 27360.81 and received 0.80 for a profit! There is NO WAY those 8 pips should have paid me only EIGHTY CENTS! It should have been $16! NEVER AGAIN!
 
Reply by LQDFX Representative submitted Jun 16, 2020:
Dear A. Frazier,

Thank you for your feedback.

Let me clarify that the tick value of certain indices may vary from broker to broker. Therefore, we would always advise doing your research to find out if the value we offer works along your strategy.

Have you contacted us to inquire the above prior to trading? We offer a 24/5 live chat service, along with other support facilities in which you can get in touch, readily available to provide any assistance, where you could have obtained the information. Being an informed trader about your broker rates would have prevented your disappointment, which led to this review.

However, on a positive note, reading that this is the only one thing you are not satisfied with, we understand that you have been satisfied with all other procedures and services offered by us.

Kind Regards,

Mark
Official Representative
South Africa,
Jun 4, 2019,
Registered user

I WANTED TO CHECK HOW LONG DO THEY TAKE TO PROCESS WITHDRAWAL.CANT BELIEVE I JUST DONATED $20 TO THIS BROKER AS THEY DO NOT WANT TO REFUND ME MY MONEY BACK.

SCAM (repeated 44 more times)
  2 traders have found this review helpful
Reply by LQDFX Representative submitted Jun 13, 2019:
Dear AndiZ33,

Thank you for taking the time to post this review.

As much as we want to investigate your case and find out what may have happened, unfortunately, we are unable to do so as you have chosen not to provide us with any details.

Providing details would be helpful to immediately look into the matter, which might have been simply a misunderstanding. It would also be fair as knowing more info would give us a chance to defend our company.

However, we are unaware of any similar case. I can assure you that LQDFX does not hold clients' funds on purpose as we have a good reputation to maintain. If your accusations were true, we would have been out of business long time ago.

Please provide us with your account number, so we can first identify you as a client and then take the necessary steps in order to investigate your claim.

Kind Regards,

Mark
Official Representative
New York, New York, USA,
Jan 2, 2019,
Registered user

Stop loss got hit even though price was 15-20 pips away on demo

I've given the info of the trades and my log in #, yet no response as to why 2 of my stop losses got hit 15-20 pips away from price.

Good thing it was only a demo. I will open a demo with another account. I doubt I'll get back with LQDFX. I'll keep the 2 star rating, but if I do not get an explanation, I'll drop it to 1 star.

Shame. LQDFX had potential at first, I tought it was going to be that one broker for me.

Dec 11, 2018 - 2 Stars My LQDFX login is 1123045387. The order # for NZDUSD is 89529209 and the order # for NZDCAD is 89531321. PLEASE do explain why both of these orders got hit when price was 16 - 24 pips away from the stop loss.

Thank you

Nov 29, 2018 - 2 Stars I don't know why my stop loss got hit when the wick was about 20 pips away from the stop loss on NZDCAD and 22 pips away on NZDUSD on demo.

/Users/SL/Desktop/Screen Shot 2018-11-29 at 6.00.09 PM.png

/Users/SL/Desktop/Screen Shot 2018-11-29 at 5.59.53 PM.png

At first, I was going to give it 1 star. But since this happened on demo and not live, I gave it 2 stars.

But 1 star is accurate as part of the 1 star description is "Possible unethical behavior".

I'm not writing this out of anger, because I didn't lose actual money. I'm writing this with the hopes of getting an explanation and to help others avoid possible scams from this broker - LDQFX.

Again, I'm not sure why this happened but it doesn't look right. Even if the spreads were widened, price was 20-22 pips away from the stop loss, and it got hit... How much were the spreads widened?!

Reply by LQDFX Representative submitted Dec 7, 2018 Dear Client,

Thank you for your review.

As much as we want to investigate your case and look into the issue you are stating in your review, unfortunately, we are unable to do so due to the lack of information provided regarding your complaint.

Please provide us with more information, so we can first identify you as a client and then take the necessary steps in order to investigate your claim.

Kind Regards,
Mark
Official Representative
  1 trader has found this review helpful
Reply by LQDFX Representative submitted Jan 3, 2019:
Dear Client,

Thank you for your reply.

It seems that you have experienced slippage, which unfortunately no broker has control over, it is just the nature of the market during volatility. If however, there is irregularity that is over and above what we can consider an acceptable market condition, then we would always honor the client.

Unfortunately, we are unable to please everyone; however, we will always honor what is deemed. Customer satisfaction and professional support has and will always be our number one priority.

Kind Regards,

Mark
Official Representative
zaxo, Iraq,
Jan 10, 2022,
Registered user

stay away

Service use: Other

i have sent them proof of address in arabic they refused
i sent them proof of address in English they refused tho i made it just for them
very bad customer support stay away !!!!!!
  1 trader has found this review helpful
Reply by LQDFX Representative submitted Jan 12, 2022:
Dear krssdwz,

Thank you for writing this review and giving us the opportunity to add some more details to your case.

After checking how our Support team and Backoffice department have handled your case, we can confirm that it was dealt with a lot of care, and our agents have tried to find alternatives to your document request to assist you as best as possible.

You have provided us with a document issued in the Kurdish language and not in Arabic, as you are mentioning here. Unfortunately, we do not have an authorised translator for every single language. Another document you have provided us with, in English, was not issued by a bank but from a third-party service provider, hence the rejection.

The fact that you are stating in your email that we are not regulated does not mean that we must not follow the stringent anti-money laundering policies that we do to assure our clients’ security of funds and investments. Based on your previous feedback given about other companies here on FPA, it is clear that no company ever hit 'your requirements'.

Furthermore, the racist comments stated in your emails resulted in declining you as a client and not accepting you ever in the future. Even if your documents were approved, there is no way you can continue being our client with this attitude. Such insults and racist slurs towards our dedicated and hard-working staff cannot be tolerated, never was and never will be. Even though our agents were professional and polite, such behaviour does not deserve good customer service, even no service at all.

Unfortunately, in the year 2022, it is sad to read these kinds of comments or come across people with these beliefs.

Mark
Official Representative
LQDFX SUCKS,
USA, USA,
Jun 22, 2018,
Guest

These people are SCAMMERS!!!! STAY AWAY FROM THIS BROKER THEY CLAIM 3rd PARTY difficulties this is all a LIE to waste your time, SCam brokers do this all the time to keep your funds and trade themselves, contact support team and they cannot help, they have no dedicated phone LINE, AGAIN they are SCAMMERS playing the waiting game so they can steal funds STAY AWAYYY , they only return money to those who fight for their money and that will BE ME, IF they do not fix this within the next 24-72 me and my partners will be INITIATING CHARGEBACKS ON ALL DEPOSITS TO SHOW THEM STRENGTH IS IN NUMBERS AND PLAYING WITH PEOPLES MONEY IS NOT A JOKE. THIS BROKER WILL BE SHUTDOWN IN NO TIME WITH THE CHARGEBACKS THEY WILL RECEIVE IF ME AND MY PARTNERS DO NOT RECEIVE OUR FUNDS WITHIN THE NEXT 2-3 BUSINESS DAYS FROM TODAYS POSTING ....

LQDFX CONSIDER THIS A WARNING
 
Reply by LQDFX Representative submitted Jul 3, 2018:
Dear Client,

Thank you for taking the time to post this review.

Please, let us first apologize for this inconvenience. However, we would like to kindly disagree with your statements.

If LQDFX was a scam broker and withheld money on purpose, there would also be complaints regarding other withdrawal methods, but there are not. The temporary technical issues which caused delays in processing certain withdrawals were encountered by the card payment provider and, therefore, affect only our traders using this withdrawal method and, specifically, the US ones. Therefore, it is obviously a 3rd party tech issue, which is, however, frustrating for LQDFX as it is for you. All of our clients apart from US never ever experienced a withdrawal issue.

There are other withdrawal options which you may use instead: Bitcoin, UPayCard and Wire Transfer. We have never had any complaint about these withdrawal methods, all clients receive their funds in a timely manner.

Our customer support team is always there to help. LQDFX provides phone, live chat and email support 24/5. Since you have not provided us with your Wallet or Account number, we cannot be more specific about the lack of support you are invoking.

It is not in our interest you not receiving your funds on time, but one thing is for sure – they are on their way to your account.

Regards,

Mark
LQDFX Official Representative
US, USA,
Sep 28, 2019,
Registered user

Great company

Service use: Demo

Length of use: 0-3 Months

Learning FX as of the last year andstarted with a small account. I was doing well with small micro lots, but ended up over leveraging a trade and lost a decent portion of my account and I decided to withdraw my money (not because of LQDFX) to go to the drawing board.

I recommend LQDFX and will be back once I learn better money management. Withdrawals and deposit via bitcoin have been very easy and quick, overall I did not experience much slippage and highly recommend them as a broker. I will be back once I feel I have better grip on trading/management.
 
Pentoja,
ny, USA,
Apr 18, 2020,
Guest

Good bonus experience

Service use: Live

Length of use: 6-12 Months

I have long been a trader of Forex but as a small investor it’s really tough to me to grow quick profit. However thanks to lqdfx broker because I was able to take the savor of a medium capital with the combination of my small balance and their handsome amount of bonus. I can grow quick profit because I have flexible leverage here with the broker however it’s unfair to trade with high leverage but as an opportunity-seeker I make the best use of their dedicated offering. I found their trading terms and policies are easy to maintain and that’s I enjoy trading here.
 
bahawalpur, Pakistan,
Mar 19, 2020,
Registered user

Greatest Off shore Broker , One of the most reliable

Service use: Demo

Length of use: 0-3 Months

these are the reason this broker is the most favorite broker of Mine
1. Their Fair pricing on chart, Almost No Slippages (no other broker i saw this quality has)
2. One the most Fast execution , my Scalping EA is most successful only with this great broker
3. customer support is very responsive , always on time
4. quick withdrawals...
their Demo accounts same conditions exactly to real accounts...i recommend this broker to every trader. i am now after weeks switching to Real accounts...one of the Best broker...
 
Reply by LQDFX Representative submitted Mar 26, 2020:
Dear Hassan Shahzad,

Thank you very much for your kind words.

We greatly appreciate the fact that you took the time to share your feedback with us and the community.

We remain at your disposal for any assistance you may need.

Kind Regards,

Mark
Official Representative
Essen, Germany,
Apr 24, 2020,
Registered user

Scamming. Profits will not be paid out

Service use: Live

Length of use: 0-3 Months

At the beginning of March in the turbulent market phase I achieved very high profits. Then I got an email that my account is under observation. I could neither trade nor withdraw my profits. One day later I received another mail with the information that my account is blocked and deleted. All profits (150k) were retained. On various inquiries I got only unspecific reasons. Supposedly I had done arbitrage trading. And that is simply wrong. It was scalping. The average trade duration was 2-3 minutes.
Also on further inquiries I was not given any further reasons. Also no evidence or something similar.

As soon as you make high profits with LQDFX, your account will be deleted.

So be very careful.
They are scammers.

Apr 13, 2020 - 1 Star I can only disadvise this broker. It is by far the most unreliable broker yet.

At the beginning of March 2020 I made very large profits in the turbulent market situation.
Then it became very strange.
First I got an email that my account is under observation (allegedly from their Liquidity Partner). One day later my account was deleted, and my profits (150k) were simply held back. I was only told that I had done arbitrage. Without further explanation. Also, no evidence or explanations were sent to me in response to various follow-up questions.
I had pointed out several times that with an average trade duration of 2-3 minutes, there can be no talk of arbitrage, but rather of scalping. All this was ignored. My profit was gone and my account deleted.

Therefore: Hands off this broker!

As long as you don't make high profits, everything will go well. But as soon as you have large profits, they are not paid out.

LQDFX is SCAM!!!

Reply by LQDFX Representative submitted Apr 15, 2020 Dear piand,



Thank you for taking the time to post this review.



Even though you have chosen to remain unidentified, we are very well aware of your case. Further to our previous email correspondence, let me add some more details to your review.



The trading strategy of your EA was evidently proven to be arbitrage, thus violating our trading Terms and Conditions. Moreover, a proof was provided to you.



Furthermore, we are quite positive it is not your first time being in such situation, as we received a confirmation from our Liquidity provider that such activity had happened previously and were well aware of arbitrage trading being taken from the same IP address. With this being said, a possible case where you were not aware that your EA's strategy is in violation, does not stand up.



In addition to the above, our LP is also aware of the arbitrage software and the provider that sells it, which is apparently on their black list.



As an STP broker, we welcome scalping and scalping is allowed, but arbitrage is not.



Should you have any further inquiries, please feel free to contact trading@lqdfx.com



Kind Regards,



Mark

Official Representative
 
Jimps,
USA,
Sep 5, 2018,
Guest

Can lqdfx be sued for stealing/scamming.
They refuse to give me my money back. Always giving an excuse.
How can we bring a group lawsuit against lqdfx.
  1 trader has found this review helpful
Reply by LQDFX Representative submitted Sep 11, 2018:
Dear Jimps,

Thank you for your review.

We are well aware of your case and we have already been in touch with you in this regard. We have kindly asked you on several occasions to provide us with your recent bank statement in order to confirm that you have not received your withdrawal.

This is a standard procedure when someone claims that his/her funds have not been received. However, as long as you refuse to provide us with the requested document, the funds could not be credited in your wallet.

There are other clients who had previously experienced the same issue. When they provided us with the document, we immediately credited their funds in their Wallet.

In any case, it is unfair to claim that we refuse to give you your money back as long as you refuse to provide us with the proper documentation. Sending us the required bank statement is an easier and painless solution rather than getting lawyers involved.

We are looking forward to receiving the required document soon.

Kind Regards,
Mark
Official Representative

Frequently Asked Questions

Is Lqdfx safe or regulated?

LQDFX is a Marshall Islands company and not regulated with any government agency. 

Checking whether if LQDFX is regulated or not is a start to get to know this company, another good way to know more about the company is to read the unbiased traders review on ForexPeaceArmy. https://www.forexpeacearmy.com/forex-reviews/13035/lqdfx-forex-brokers.

Please come back often as broker services are very dynamic and can improve or deteriorate rapidly.

Additionally, we'd recommend to check recent LQDFX community discussions: https://www.forexpeacearmy.com/community/tags/lqdfx.

Does Lqdfx trade Crypto?

At this moment LQDFX doesn't offer Cryptocurrencies to be traded.

LQDFX right now offers the access to the following assets:

  • Forex Currency Pairs
  • Precious Metals
  • Commodities
  • Stock Indices

Is LQDFX a good broker?

First of all LQDFX is not regulated by any government agency.

Secondly LQDFX is registered in Marshall Islands with a very general office address.

Most importantly read the unbiased traders reviews on ForexPeaceArmy to understand whether LQDFX is good or not. https://www.forexpeacearmy.com/forex-reviews/13035/lqdfx-forex-brokers.

Please come back often as broker services are very dynamic and can improve or deteriorate rapidly.

Additionally, we'd recommend to check recent LQDFX community discussions: https://www.forexpeacearmy.com/community/tags/lqdfx.