LQDFX Review

3.337 · 107 REVIEWS
Updated: Nov 16, 2020 · LQDFX.com  · Is this your company?

LQDFX is a forex broker. LQD FX offers the MetaTrader 4 forex trading top platform. LQDFX.com offers over 70 forex currency pairs, indices, commodites, cfds, gold and silver for your personal investment and trading options.

LQDFX

Broker Details

Minimum Trade Size: 0.01
Maximum Leverage: 500:1
Minimum to Open Live: $20
Established: 2015
Address: Trust Company Complex, Ajeltake Road, Ajeltake Island, Majuro, MH96960, MH96960, Marshall Islands
Contact: support@lqdfx.com, +44 2035988261
Regional offices:
Regulators:
Prohibited countries: Unknown
Trading platforms: MT4
Mobile Trading: Yes
ECN: Yes
Currencies: (70+)
Cryptocurrencies:
CFD: (35+) Gold, Silver, Other Precious Metals, Stock Indexes, Oil, Other Commodities
EAs/Robots: Yes
News Spike Trading: Yes
Scalping: Yes
PAMM: Yes
Deposit Methods: Bank Wire, VISA, MasterCard, Bitcoin, Ether/Ethereum, FasaPay, Litecoin, Neteller, Ripple, Skrill, UPayCard, VLoad
Withdrawal Methods: Bank Wire, VISA, MasterCard, Bitcoin, Ether/Ethereum, FasaPay, Litecoin, Neteller, Ripple, Skrill, UPayCard, VLoad

Live discussion

Join live discussion of LQDFX.com on our forum

Go to forums

Video

Your company video here? Contact ad sales

3.337 · 107 REVIEWS
Forex Peace Army
DO YOU RECOMMEND THIS COMPANY?

Let other traders know if this service is worth checking or should be avoided.

Your feedback matters!

Traders Reviews

Fahad Khan,
New york, USA,
Feb 17, 2020,
Guest

No major complain

Service use: Live

Length of use: over 1 Year

For over a year I have been using their demo and live accounts and have not any problem that is worth complaining about. Deposit and withdrawals are almost instant. I have been demoing their STP account as I intend to fund a live STP and trade fundamental economic news.
 
Adelaide, Australia,
Feb 5, 2020,
Registered user

Bad service

Service use: Live

Length of use: 3-6 Months

This platform has a disgusting service, You can't withdrawal your money
I will not reccomand LQDFX
  1 trader has found this review helpful
Reply by LQDFX Representative submitted Feb 12, 2020:
Dear Danbar,

Thank you for your feedback.

We are unable to investigate your case due to lack of any kind of identification provided, such as trading account number or wallet ID number.

We would appreciate if you could please be more specific in regards to the bad service you received directly from LQDFX so we can address it accordingly.

In any case I must stress the fact that we never hold clients' withdrawals. Further, all withdrawals are processed within 1 business day.

Kind Regards,

Mark
Official Representative
California, USA,
Feb 3, 2020,
Registered user

Tried to take deposit

Service use: Live

Length of use: 3-6 Months

I originally liked broker because of website set up but looks can be deceiving I sent my deposit and it was almost a day and I kept getting the run around and one agent said my deposit is going to my account and there is nothing they can do long story short don’t trust these people I will post emails they tried to steal my $2000 deposit
  1 trader has found this review helpful
Reply by LQDFX Representative submitted Feb 12, 2020:
Dear alexanderthemack,

Thank you for taking the time to post this review.

As much as we want to find out what made you think that LQDFX will steal your $2000 deposit, we are unable to do so as you chose to remain unidentified. We would be glad if you could provide us with information (your account number or Wallet ID) to identify you as a client as we take very seriously any complaints of missing funds.

Since we are unable to match your review with a client's case I presume it was a misunderstanding, as this reported issue is neither in our best interest nor how we conduct our business.

Kind Regards,

Mark
Official Representative
Split, Croatia,
Jan 22, 2020,
Registered user

After changing my address deposit declined

Service use: Live

Length of use: over 1 Year

My credit card is issued on my permanent address and at the moment I live and work in another town. I gave them bank statement of my address, cell phone bill with both addresses, state certificate about my temporary and permanent address.
I will not recommend them to anyone...
  2 traders have found this review helpful
Reply by LQDFX Representative submitted Jan 28, 2020:
Dear q.jumper73,

Thank you for your review.

When it comes to card deposits, our Compliance department along with the Payment Service Provider follow very strict Anti-Money Laundering rules, in order to ensure anti-fraud protection.

This is the reason why we ask our clients to provide us with the relevant documentation which needs to match the information they provide when they register for an account with LQDFX.

However, we have looked into your case and we have confirmed that one of the documents you provided mentioned both of your addresses; something that unfortunately has been overlooked by a member of the staff.

In any case your funds were returned to you in full, but we still understand your frustration and we sincerely apologize as the document provided could have been accepted.

Please, be informed that in case you may wish to proceed with a new deposit with us in the future, your documents related to the card you have used to make the previous deposit are all approved.

As we value both the safety of our clients’ funds and their positive trading experience with our company, we’ll make every effort to prevent this from happening again.

Once again, we apologize for this inconvenience.

Kind Regards,

Mark
Official Representative
None one your business, USA,
Jan 17, 2020,
Registered user

They accused me of ARBITRAGE Trading!! Took my $$

Service use: Live

Length of use: 0-3 Months

I am an aggressive trader! When I see a good setup I go in on it with large lot sizes and multiple trades. So one day I did exactly that and found myself in profit of over 30k in less that an hour. I get an email from Lqdfx telling me that their liquidity provider contacted them a stated that I wasn't "trading in good faith" and to stop whatever i was doing or they will flag my account for fraudulent behavior. Well after several emails back and forth while my trades were still profiting they closed my account. They claimed to have done an *investigation* of some sort that concluded into me "Arbitrage Trading* and somehow cheating the system. I was very ne two trading then and didn't even know what Arbitrage trading was....they gave me the 16k that I was trading with but refused to pay me the profits of over 20k that I made with my trades. THEY PICK AND CHOOSE WHAT THEY WILL PAY OUT AND TO WHOM. IF YOU ARE A VERY GOOD TRADER CHOOSE ANOTHER BROKER CAUSE LQDFX IS TRASH!!! I GOT THE EMAILS TO PROVE IT. They want you to lose your money, they dont want good traders who actually know what they're doing!!
  4 traders have found this review helpful
Reply by LQDFX Representative submitted Jan 24, 2020:
Dear Visionary_Trader86,

Thank you for taking the time to post this review.

Unfortunately, we are unable to look into your claim as you have chosen not to provide us with any details.

Please provide us with your account number, so we can first identify you as a client and then take the necessary steps in order to investigate your claim.

Best Regards,


Mark

Official Representative
Napoli, Italy,
Oct 18, 2019,
Registered user

Impossible to withdraw

Service use: Live

Length of use: 6-12 Months

I think my experience would help many people before they make the same mistake I've made. When I deposited my money I did it with a prepaid card (mastercard) which they accept without any advice. But when the card expired and I bought a new one from the same bank...LQDFX said I should prove that both card were issued by the same account and related with the same bank account.
Problem is... a prepaid card is not a credit card, so it isn't related to a bank account that's why they call it "prepaid crd" because you have to refill manually with money from any bank account you have.
My bank manager said he can only give me documents, contracts and statements to prove I'm the owner of both cards and the new one is issued by the same institute.
None of these documents solve the problem and customer service still repeat that if I'll have to make a withdraw it will go on my old card (which doesn't exist anymore).
I also asked for a wire transfer but it's a process unavailable for them (whaat!???)
Maybe they don't understand the difference between a simple prepaid card and a credit card linked to a bank account. They don't accept the new card as my new method of payment with them. So I can't withdraw my money and that's all.
Maybe they have to alert their customers before accepting prepaid cards.
So beware of LQDFX and they customer service, they repeat the same words and ask you to do the same procedure without listening what you are really talking about.
They gave me no solutions to this problem and I''ve practically lost my money I presume.
  3 traders have found this review helpful
Reply by LQDFX Representative submitted Oct 31, 2019:
Dear rebooting84,

Thank you for your review.

As our back-office department has already explained to you via email, card withdrawals always take priority as per the company’s Terms & Conditions by which the clients agree to abide before opening an account with LQDFX.

Since your deposits were made with a card that is no longer valid, our Compliance department requires a confirmation letter from the bank stating this fact.

As you have informed us, your bank was unable to provide you with this letter, therefore we asked for a confirmation via email, as to be able to allow you to withdraw by another method.

Under no circumstances does LQDFX holds any client’s funds or refuses to process a withdrawal. However, sometimes it requires some additional documentation, due to the very strict anti-money laundering procedures followed to ensure the client’s security of funds.

We believe that everything has been explained to you thoroughly during your last communication with our Back-office department and the issue has already been resolved.

Regards,

Mark
Official Representative
SPb, Russian Federation,
Oct 6, 2019,
Registered user

rather good

Service use: Live

Length of use: 6-12 Months

Rather good. and fair spreads and commissions. Seems good broker. Deposits and withdrawals are also ok.
 
US, USA,
Sep 28, 2019,
Registered user

Great company

Service use: Demo

Length of use: 0-3 Months

Learning FX as of the last year andstarted with a small account. I was doing well with small micro lots, but ended up over leveraging a trade and lost a decent portion of my account and I decided to withdraw my money (not because of LQDFX) to go to the drawing board.

I recommend LQDFX and will be back once I learn better money management. Withdrawals and deposit via bitcoin have been very easy and quick, overall I did not experience much slippage and highly recommend them as a broker. I will be back once I feel I have better grip on trading/management.
 
Texas, USA,
Aug 29, 2019,
Registered user

Withdrawal N Customer Service

Service use: Live

Length of use: 6-12 Months

I went live trading with LQDFX this past february. I love the spreads they offer and they have become one of my favorite brokers. I had an issue with loading my account on mobile MT4 because of VPN and George on CS live chat was very patient and helpful. When I withdraw thru LQDFX using bitcoin. They are very careful in making sure it is actually the account holder withdrawing and your account specialist will call you and confirm that its you. Jason Wright is mine and is very friendly and wants to make sure everything goes smoothly. If you see this LQDFX please add margin trading for crypto asap. Looking forward to many more years with them.
 
Reply by LQDFX Representative submitted Sep 11, 2019:
Dear tftrader,

We are deeply grateful for taking the time to express your positive experience with us.

Providing high level of customer service has always been our number one priority and we are glad you appreciate it.

Once again, thank you and we wish you a bright trading future with us.

Kind Regards,
Mark
Official Representative
Wisconsin, USA,
Aug 7, 2019,
Registered user

Slip issue solved extremely professionaly.

Service use: Live

Length of use: 6-12 Months

I had a HORRIBLE moment trading yesterday where a specific event that last month traded perfectly well, killed me with losing half my account on the slip even though my sell stop hit the price action perfectly. The take profit actually came in at a LOSS relative to the strike rate! SO - within one day, the great people at LQDFX made it right by reimbursing the trade. They did not reimburse the (small) commission on that trade, but I'm happy to have my balance back! I have had losses that have been my fault. I have never complained about those. This was different. This was clearly horrible slip (more than 200 points of slip, I think) in their system and they addressed it beautifully. Slip is usually MUCH less than this. Thank you LQDFX.

Jul 11, 2019 - 5 Stars Hello everyone,

I have been very happy with LQDFX. I am a US citizen, and this broker works very well for US citizens especially if you are already familiar with bitcoin transactions. . The spreads they offer are very low. I have been profitably trading and am very glad I madie this choice of broker. The Micro account means you can start small and grow to an ECN account with even lower spreads and very reasonable commissions. I have found execution time to be excellent with very little slip ever, even as I trade with a greater amount of lots.

The only negative experience I had was that I once wanted to make a bitcoin withdrawal while they were spending a few days revamping the backend software. I wish they had done this better. However, tech support was excellent and responsive. They processed my request well before the BTC withdrawal software was fixed. I have made BTC withdrawals since, and it is very good, low delay,. about what you would expect for any BTC transaction. I get my money in my account within one business day, the best I have ever had with any broker.

The main website is clearly designed and well designed, no-nonsense, it is a good broker and worth a look if you are curious. Thanks guys, keep up the good work.

Reply by LQDFX Representative submitted Jul 17, 2019 Dear sbmarantz,



Thank you for your kind and detailed feedback, it is greatly appreciated.



We are always happy to read our clients are happy with our services, which we are constantly striving to improve. Rest assured we will continue doing so in the future.



We remain at your disposal for any assistance you may need.



Kind Regards,



Mark

Official Representative
  1 trader has found this review helpful

Frequently Asked Questions

Is Lqdfx safe or regulated?

LQDFX is a Marshall Islands company and not regulated with any government agency. 

Checking whether if LQDFX is regulated or not is a start to get to know this company, another good way to know more about the company is to read the unbiased traders review on ForexPeaceArmy. https://www.forexpeacearmy.com/forex-reviews/13035/lqdfx-forex-brokers.

Please come back often as broker services are very dynamic and can improve or deteriorate rapidly.

Additionally, we'd recommend to check recent LQDFX community discussions: https://www.forexpeacearmy.com/community/tags/lqdfx.

Does Lqdfx trade Crypto?

At this moment LQDFX doesn't offer Cryptocurrencies to be traded.

LQDFX right now offers the access to the following assets:

  • Forex Currency Pairs
  • Precious Metals
  • Commodities
  • Stock Indices

Is LQDFX a good broker?

First of all LQDFX is not regulated by any government agency.

Secondly LQDFX is registered in Marshall Islands with a very general office address.

Most importantly read the unbiased traders reviews on ForexPeaceArmy to understand whether LQDFX is good or not. https://www.forexpeacearmy.com/forex-reviews/13035/lqdfx-forex-brokers.

Please come back often as broker services are very dynamic and can improve or deteriorate rapidly.

Additionally, we'd recommend to check recent LQDFX community discussions: https://www.forexpeacearmy.com/community/tags/lqdfx.