Unbiased Forex Broker Experts

Mocaz.com Review Visit site

Updated: Aug 30, 2018
1.737 · 13 REVIEWS
Is this your company?

WARNING:  As of October 13, 2015, the Mocaz.com claims that Mocaz Financial Markets Limited is registered with the New Zealand FSP.  According to the New Zealand FSP, Mocaz Financial Markets limited was dereigistered on February 28, 2015.  CLICK HERE to verify.

The FPA recommends against placing money with Mocaz until this regulation issue is cleared up.  If you have an account with Mocaz, we recommend you test the withdrawal system.

Mocaz is an online forex broker. Mocaz offers the MetaTrader 4 and Mobile forex online trading top platforms. Mocaz.com offers over 35 currency pairs, indices, commodities, gold and silver for your personal investment and trading options.

Mocaz.com

Live discussion

Join live discussion of Mocaz.com on our forum

Go to forums

Video

Your company video here? Contact ad sales

Court cases

File a case

  • Open0
  • Resolved0
  • Not guilty0
  • Guilty0
1.737 · 13 REVIEWS
Forex Peace Army
DO YOU RECOMMEND THIS COMPANY?

Let other traders know if this service is worth checking or should be avoided.

Your feedback matters!

Nasrul,
Selangor, Malaysia,
Aug 26, 2018,
Registered user

Dont trading here

Mocaz is very bad broker now. Until now i have not get back my profit and depo. If me wrong or lie can contact me and i can show evidence. Every good review just from their own mib and ib. Waste my time and money to this broker.
Reply by mocazfinancial submitted Aug 30, 2018:
Dear Mr Nasrul,

Mocaz Financial Markets have returned all the net deposit for the accounts involved. Please contact us and provide your details if you still have not received the net deposit.

If you have any enquiries, you can always contact us on our Website via Our Live Chat.

Thank you.
Victim of Scam,
Kuala Lumpur, Malaysia,
Aug 24, 2018,
Guest

Scam Broker

The reply from mocaz is meaningless!
1. The mngt is NOT transparent.
No warning & no clear explanation was given to the traders whose accounts were suddenly suspended or terminated. Definitely made-up accusations without any concrete evidence or proof. AI software...? Until today, they never prove its existence!
2. Audit...? Bull***!
Mocaz just made idiotic assumptions! Again, no solid evidence of the said audit! Just lame excuses for not paying profits of the victimized traders!
3. If the system of the micro account has any flaws, fix it. Don't lure beginners just to collate their deposits, but refuse to pay the profits.
4. Track record...? Self-claimed to scam new traders. The clients are mostly commissioned IB & newbies who are potential victims.
5. The CEO would block anyone who disagree with him. The live chat would be ended the moment the word "profit" is uttered. They would repeat the same meaningless "cut & paste" reply, over & over again.
Last but not least, if you want to trade, AVOID mocaz! If you wish to earn big profits, AVOID mocaz! Please, this is a reminder.

Aug 21, 2018 - No Rating Payment Issues with Mocaz
You trade, incur losses, no issue. You trade, made big profits, NO payment! Mocaz won't pay! They would fabricate many ridiculous excuses for NOT PAYING YOUR PROFITS! On top of that they would simply accuse you of using "artificial intelligence software"! No proof, no evidence! Mocaz is run by scammers!

Aug 20, 2018 - 1 Star Stay Away from Mocaz!
Those who claimed that they had luck with Mocaz are their own staffs, not real traders. License with NZ FSA had been revoked. Recently, Mocaz refused to release profits of dozens of traders, disabling their accounts and made false accusations against their traders. Such unethical conducts should be prohibited. Avoid Mocaz at all cost!

Reply by mocazfinancial submitted Aug 23, 2018 Dear Victim of Scam & Scammed by Mocaz,



At Mocaz Financial Markets (MFM), it is our goal to be as open and transparent as possible with our clients about the personal data and rules to provide that service, how it is used, and with whom it is shared.



We also hold pride in our 8 years track record of 100% on-time paid withdrawal. Our strong client base is the proof of that. Not our staff.





However, during a recent audit of your trading account, reasonable grounds were found resulting in discontinuation of our business relationship. This brought to the cancellation of all your trading activity.



Based on a thorough Investigation, your account has been exploiting the micro account by taking advantage of this account type for massive personal gain, co-ordinately and intentionally. This is considered unethical due to the fact that the execution of the order at End of Day period can only be made in this account type when the price is unavailable due to the gap.



According to Mocaz Terms & Condition, Section 5, Subsection 5.15 and 5.16, you have violated the mention rules pertaining to the usage of our platform. Based on stated Terms, Mocaz Financial Market reserves the right to make the final determination of whether a violation of its Terms and Conditions guidelines has occurred. Hence, the cancellation of any of your trading activity.



Your net deposit will be returned. Net deposit is your deposit and withdrawal. However, if profits arising out of Prohibited Trading were already withdrawn, Initial Deposit can be confiscated from the Client’s related accounts in order to make up for the difference.



If you have any enquiries, you can always contact us on our Website via Our Live Chat. We are more than happy to help.
Reply by mocazfinancial submitted Aug 30, 2018:
Dear Victim of Scam,

Thank you for your review. We appreciate your opinion on Mocaz Financial Markets.

However, your point number 1 and number 5 are contradicting. No other broker in this world that would allow you to be in contact with the CEO.

Also, your points number 2 and 3 prove for exploitation of the system. We have never lured anyone using a system error. A legitimate trader would know that it is against the rules and regulation to exploit the system and gain profit from it. We have the legitimate proof to back this and the right to dishonour any profit made by the malfunction of the system as stated in the last reply.

If you have any enquiries, you can always contact us on our Website via Our Live Chat. We are more than happy to assist you.

Thank you.
Azlina,
Selangor, Malaysia,
Aug 23, 2018,
Registered user

Mocaz is scam

Mocaz also did not pay my profit my mt4 and smartvault has been suspended. The reasons given is not acceptable accusing me of using software intelligence and then putting oder in invalid price... All this reason come with different Email and its show mocaz also not sure about reasons given.
Reply by mocazfinancial submitted Aug 27, 2018:
Dear Azlina,

During a recent audit of your trading account, reasonable grounds were found resulting in discontinuation of our business relationship. This brought to the cancellation of all your trading activity.

Based on a thorough Investigation, your account has been exploiting the micro account by taking advantage of this account type for massive personal gain, co-ordinately and intentionally. This is considered unethical due to the fact that the execution of the order at End of Day period can only be made in this account type when the price is unavailable due to the gap.

According to Mocaz Terms & Condition, Section 5, Subsection 5.15 and 5.16, you have violated the mention rules pertaining to the usage of our platform. Based on stated Terms, Mocaz Financial Market reserves the right to make the final determination of whether a violation of its Terms and Conditions guidelines has occurred. Hence, the cancellation of any of your trading activity.

Your net deposit will be returned. Net deposit is your final amount of remaining balance of net withdrawal and net deposit. However, if profits arising out of Prohibited Trading were already withdrawn, Initial Deposit can be confiscated from the Client’s related accounts in order to make up for the difference.

If you have any enquiries, you can always contact us on our Website via Our Live Chat.
Thank you.


 

Wee,
Malaysia,
Aug 22, 2018,
Guest

Terrible broker

Very very bad broker... When losing, mocaz just keep quiet but when get earnings, mocaz start to suspend ur account, when I start complaining, mocaz start saying I against the rule and then mocaz ceo said will give back the modal but till now I didn't get back anything.
Reply by mocazfinancial submitted Aug 27, 2018:
Good day,
Dear Wee,
All the net deposit for the related accounts have successfully been paid. In order for the payment to get through, you have to provide us with your bank account information.
Please contact us through our website if you still haven't received the return of your net deposit.
Thank you.
SKalNaZ,
Seremban, Malaysia,
Aug 22, 2018,
Guest

Wade carefully or be SCAMMED!

Heard about Mocaz from some trading friends and from the likes of their portfolio, Mocaz could be a nice place to trade in. So I got myself some capital and traded on their platform. It was great, really... that I scored some BIG BUCKS and decided I wanted to withdraw some of the profits. Then sometime later I found out that my account was 'temporarily suspended' and they didnt even notify me before that. To be honest, I WAS SHOCKED!

I only got to know that my account is FOREVER suspended after chatting with their representatives online, and they gave me a whole lot of excuses from using 'illegal software' to yada yada, which up until now they have no proof of me doing the 'illegal' actions. They say they would call... which up until now never happen and still I didn't get refunded on any kind of capital nor profit.

Come on, Mocaz. All I want is my capital and profits. If you got proof about me using 'illegal software or scripts', SHOW IT TO THE WORLD. Prove me wrong. In any case, if you cant pay me, just say so. Otherwise, dont try to scam your way out of hardworking traders' money. From what I can tell, you enjoy seeing traders making 'margin calls' but will not pay up when they score BIG TIME. Shame on you, Mocaz.
Reply by mocazfinancial submitted Aug 27, 2018:
Good day,
Dear SKalNaZ,
All the net deposit for the related accounts have successfully been paid. In order for the payment to get through, you have to provide us with your bank account information.
Please contact us through our website if you still haven't received the return of your net deposit.
Thank you.
Quadrophenia,
Selangor, Malaysia,
Aug 22, 2018,
Guest

do not trust this broker

hate to admit thati cannot withdraw the money inside my account. the account is suspended and latest video from ceo inform all the deposit had being return back to the owner but i did not. so shame and i think had make a big mistake put my money there.
Reply by mocazfinancial submitted Aug 27, 2018:
Good day,
Dear Quadrophenia,
All the net deposit for the related accounts have successfully been paid. In order for the payment to get through, you have to provide us with your bank account information.
Please contact us through our website if you still haven't received the return of your net deposit.
Thank you.
wyzna,
Malaysia,
Aug 22, 2018,
Guest

ceo mocaz has made a video conference on facebook. he said it has returned all the deposits. but until today I still have not get my capital yet.
Reply by mocazfinancial submitted Aug 27, 2018:
Good day,
Dear Wyzna,
All the net deposit for the related accounts have successfully been paid. In order for the payment to get through, you have to provide us with your bank account information.
Please contact us through our website if you still haven't received the return of your net deposit.
Thank you.
Zafirah Izani,
Kelantan, Malaysia,
Aug 22, 2018,
Registered user

Mocaz do not pay my profit.

Bad broker, suspended my account without notice me after i get big profit.

My capital and profit still not paid untill today.

Please be careful with this broker. I do not want you become the victim like me. PLEASE BE ALERT!!!!!!!!
Reply by mocazfinancial submitted Aug 27, 2018:
Good day,
Dear Miss Zafirah Izani,
All the net deposit for the related accounts have successfully been paid. In order for the payment to get through, you have to provide us with your bank account information.
Please contact us through our website if you still haven't received the return of your net deposit.
Thank you.
firdauzfirhat,
Malaysia,
Aug 22, 2018,
Registered user

This broker is a Good Hybrid Broker.
All account type direct to LP except micro Account.
Depo/wd got no problem. Take sometimes to approved it.
Reply by mocazfinancial submitted Aug 27, 2018:
Dear Mr Firdauz,

Thank you for being a legitimate trader with Mocaz.com.

We appreciate your loyalty with us. Clients like yourself are the reason why we continue going forward to provide a better service.

Happy trading!
Ewan fx,
Selangor, Malaysia,
Aug 21, 2018,
Registered user

Very bad broker,after get 500% profit my acc suspended!! I can login to my smartvault...very bad service
Reply by mocazfinancial submitted Aug 23, 2018:
Dear Mr Ewan Fx,

Thank you for your comment.

However, during a recent audit of your trading account, reasonable grounds were found resulting in discontinuation of our business relationship. This brought to the cancellation of all your trading activity.

Based on a thorough Investigation, your account has been exploiting the micro account by taking advantage of this account type for massive personal gain, co-ordinately and intentionally. This is considered unethical due to the fact that the execution of the order at End of Day period can only be made in this account type when the price is unavailable due to the gap.

According to Mocaz Terms & Condition, Section 5, Subsection 5.15 and 5.16, you have violated the mention rules pertaining to the usage of our platform. Based on stated Terms, Mocaz Financial Market reserves the right to make the final determination of whether a violation of its Terms and Conditions guidelines has occurred. Hence, the cancellation of any of your trading activity.

Your net deposit will be returned. Net deposit is your deposit and withdrawal. However, if profits arising out of Prohibited Trading were already withdrawn, Initial Deposit can be confiscated from the Client’s related accounts in order to make up for the difference.

If you have any enquiries, you can always contact us on our Website via Our Live Chat. We are more than happy to help you.