ACY.com Review

2.041 · 46 REVIEWS

Formerly SynergyFx.com

Formerly was ACYSecurities.com

Updated: Jan 26, 2021 · Visit site  · Is this your company?

ACY Securities is an online forex broker. ACYSecurities offers the Metatrader 4 and MetaTrader 5 currency trading top platforms. ACYSecurities.com offers over 60 forex currency pairs, cfds (stock shares and others), commodities, indices, gold, silver, oil, bitcoin and other cryptocurrencies for your personal investment and trading options.

ACY.com
Formerly at SynergyFx.com and ACYSecurities.com.  Other websites of this broker include acyasia.com.

Broker Details

Minimum Trade Size: 0.01
Maximum Leverage: 500:1
Minimum to Open Live: $50
Established: 2013
Address: ACY Tower, L 18, 799 Pacific Hwy, Chatswood NSW , 2067, Australia
Contact: support@acy.com, +61 2 9188 2999
Regional offices:
Regulators: ASIC #AFSL: 403863, VFSC #012868
Prohibited countries:
Trading platforms: MT4, MT5
Web Trading: Yes
Mobile Trading: Yes
ECN: Yes
Currencies: (60+)
Cryptocurrencies: (5+) Bitcoin, Litecoin, Ethereum
CFD: (20+) Gold, Silver, Other Precious Metals, Stocks, Stock Indexes, Oil, Other Commodities
EAs/Robots: Yes
News Spike Trading: Yes
Scalping: Yes
MAM: Yes
PAMM: Yes
Deposit Methods: Bank Wire, VISA, MasterCard, Doku, Local Bank Transfers, Skrill, UnionPay
Withdrawal Methods: Bank Wire, Doku, Local Bank Transfers

Live discussion

Join live discussion of ACY.com on our forum

Go to forums

Video

Your company video here? Contact ad sales

2.041 · 46 REVIEWS
Forex Peace Army
DO YOU RECOMMEND THIS COMPANY?

Let other traders know if this service is worth checking or should be avoided.

Your feedback matters!

Traders Reviews

Switzerland,
Switzerland, Switzerland,
Jan 25, 2021,
Guest

Just bad broker

Service use: Live

Length of use: 3-6 Months

I deposited money with credit card 4 months ago and I am still not able to withdraw them back with credit card. It is possible to withdraw it with bank transfer but that would result in high fees, as I am in Europe and this broker is in Australia.

After 4 months still not possible to withdraw with credit card is just bad. Also I deposited with Neteller and it is not possible to withdraw with that either. To top this, their support is very rude
 
Cairo, Egypt,
Jan 17, 2021,
Registered user

Perfect Broker

Service use: Live

Length of use: 6-12 Months

Perfect Broker
low spread , great offers and they are updating themselves every day
also they added PayPal as a deposit and withdraw method , it's a fantastic step
i'm very happy with ACY
 
Hanoi, Viet Nam,
Oct 26, 2020,
Registered user

Terrible trading quality, Terrible experience in withdrawing money

Service use: Live

Length of use: 3-6 Months

Hello guys I've been using a lot of different brokers throughout my trading career but this is the 1st time I have to write a negative one about one broker.

I wanted to withdraw 40k in my account, but ACY doesn't accept to withdraw the whole thing at once. They require me to do it at a maximum of 15k per time. And 15k is the maximum for you to withdraw in a day.
For god sake, I have to make it in 3 days to request withdraw my money. Then now, it's more than a week I haven't received enough money.

One fishy thing about this broker is that they don't send you the whole money you request. My 1st withdraw was 15k but they split it into 3 transactions with DIFFERENT NAMES of the sender. Those senders I have no idea who they are, what their banks are?

When I talked with one agent from ACY, she gave me a ref number of the transaction and said they transferred me the money. Then she asked me to check with my bank.
I checked, my bank said there is NO money transferred from oversea to my account. Nothing related to the ref number she gave me. My bank required me to have the BANK of the sender and the NAME of the sender information. Then I turned back to her and ask her about the bank and the name of the sender information.
Then for god sake, She DIDN'T know.

The whole thing is still going on. I am frustrated with this terrible broker.
DONT EVER USE THEM if you want high-quality products and services.

There are many other great brokers out there. Just don't use this guy
  1 trader has found this review helpful
Sydney, Australia (inside the offices of ACY),
Aug 20, 2020,
Registered user

Reliable brokerage firm (I say this because they pay my salary)

Service use: Live

Length of use: 6-12 Months

Working with ACY currently, been almost 12 months. ACY acquired Synergy in 2019, lots of these reviews here are directed to Synergy. The whole operations and management have changed since its been acquired.
 
Forex Peace Army
Review moderation team note
5 Star Rating removed.

We think you must mean "Working for ACY" instead of "Working with ACY".  Your IP overlaps with 2 other accounts that left reviews for ACY as well as ACY and Synergy representatives to the FPA.  Your email address is at ACY.com.  We had hoped that the change of management would improve things, but are deeply disappointed to see fake reviews from ACY employees.

Per FPA policy, the rating on this review has been set to Zero stars.
Jeddah, Saudi Arabia (Really inside the offices of ACY in Australia),
Aug 6, 2020,
Registered user

Great Broker

Service use: Live

Length of use: over 1 Year

i am trading with ACY for the last 3 years,a lot of things has been changed even the updates on their websites which made it easier to withdraw.
the only thing that is helping them out is their account managers which i can reach them 24/5 on my whatsapp anytime anywhere. they are using the MT4 and the MT5 platform which is easy for beginners and professional traders.
 
Forex Peace Army
Review moderation team note
5 Star rating removed.

This review came from the same location in Australia used by representatives of ACY and Synergy.

Per FPA policy, the rating on this review has been set to Zero stars.
Sydney, Australia (inside the offices of ACY),
Mar 19, 2020,
Registered user

Great broker. Very professional services unlike many other brokers (BTW - I work for ACY)

Service use: Live

Length of use: 3-6 Months

I've been working and trading with ACY for 5 months now, the spreads are definitely competitive. The user experience is easy, there is a 24 hr support, available in like 6 languages. I definitely recommend
 
Forex Peace Army
Review moderation team note
5 Star rating removed.

This review came from the same location in Australia used by representatives of ACY and Synergy.

Per FPA policy, the rating on this review has been set to Zero stars.
Dhaka, Bangladesh,
Mar 5, 2020,
Registered user

Stop! acy securities & SynergyFX is scam forex broker

Service use: Live

Length of use: 3-6 Months

acy securities & SynergyFX is scam forex broker.
This broker acy securities/SynergyFX every good home reviews is fake and paid.
i deposit to acy securities & SynergyFX but can not withdrow my money.
When you claim your money/withdrow to acy securities & SynergyFX that they are delete your profile that you cant login your account…!

acy securities & SynergyFX you can deposit but this broker you can not withdrow your money.
  2 traders have found this review helpful
NSW, Australia,
Oct 9, 2019,
Registered user

Keep away

Service use: Live

Length of use: 6-12 Months

Legal Scammers, Heavy Slippage, Non-ethical, Unprofessional and Illiterate staff

Sep 26, 2019 - 1 Star September 25th, 2019

I have open the acct with ACY Securities, week and halfback.
(2nd week of September 2019).

You all will not imagine what kind of service I have received, it was
a nightmare, I had open positions on UK Brent from the last
Friday (20th of September,2019).

As I was setting up my trading station on Sunday, 22nd of September, 2019
and was doing the analysis and waiting for the Market to open at 17.00 Hrs EST.
Nothing happened, the trading station (MT4 of Acy Securities) was dead and
showing the data from last Friday (weekend data), and was trying to get hold
of the support team on the live chat, as the live chat on the website shows as 24/5
availability, there was no response, I was worried and concerned, and there
is no help at all from the live chat, and NO ONE WAS THERE TO CHAT AT ALL
I was just sitting and waiting to chat with these people to know what is going on,
as the MT 4 from other brokers were up running, except the one of ACY Securities
and I was up 5 hours eagerly waiting to know what is going on, I ran out of luck
at 10.30 PM Est ( which is 1.30 PM Australian Time ) tried calling directly using
my land line for 6 times, no response at all and was directed to voice mail, tried again
for the last time, got lucky after 4 minutes to hear a live person on the other side
by the name Shirley, she claimed to be one of the Senior Managers at ACY Securities
upon asking the status of the MT 4, she said that she have no clue what I am talking about
and she said that the staff is not in for the business (it was 1.30 pm Australian Time and they
are not even ready for the business )and she was not aware at all until I told her the
MT 4 is not working at all, and she took my number and said will get back
to me in half an hour, I was in the impression that she will get back to me and waited another
hour and half, no call no information, and still the MT 4 was dead, and the time at my
place in Canada was 30 past mid night, and I see the live chat up running and started communicating
with the live chat person, LOL, even he don't know that the MT 4 is not working at all
he said he will look into it and get back to me, after 20 minutes he confirmed that there is a
problem and they are figuring it out what is wrong,( WHAT A EXHIBIT OF A DISASTER AND UN PROFESSIOANLISM), In the mean time I sent a message to my accounts Manager Jason Goh,
who is very un professional, un educated and have no knowledge of the product and service
and even do not know the work ethics to respond back to the clients, He did not even
realize that he is making his living cause of clients, He showed up for work at 3.00 pm
Australian time where the day almost was done, and he wrote me an email for apology about the
mess, it has happened twice in a row in less than a week, that too when I sent an email about the
the ACY Securities the way they are carrying their lousy business and he think he did a big
favor for giving me a Good Will of $30 which is not even peanuts to me against my wastage of time
and losses incurred and frustration I have gone through physically and Mentally.

The bottom line is to educate to my fellow traders not to invest your hard earned money with this
brokerage, you may see some positive reviews on this company which is posted by the employees
of the company.

Happy Trading
  1 trader has found this review helpful
Reply by ACY Securities submitted May 27, 2020:
Hi Syed
Let me get to the facts so we can set this story straight.
We've sent the administrators of ForexPeaceArmy the emails, chat correspondence and direct screenshots to back up all of the following facts.
• You never had any open positions during this downtime we experienced, so you were not impacted.
• You threatened our team to pay 50% of your initial outlay or else you’ll go to local newspapers, ASIC and ForexPeaceArmy (which you did here).
• You state you were unable to get in touch, but we have records of your conversations and Whatsapp messages at 10:04am and 10:31am AEST.
• The issue was resolved at 11:25am AEST, and we immediately sent out a press release on our site and notified ASIC, as per our regulatory requirements.
• We gave you $30 as a gesture of good faith and offered to compensate you for any phone call payments as a result of your conversations with our team.

We also have your trading history, which shows you made money during the time you stated you lost money with us.

Then your trading history shows that after the outage and following several customer service chats, you went on to trade much larger than any previous lot size. 100% of the losses you had were after the outage.

You also decided to fund more to your trading account. You topped up your account on the 24th of September (several days after you reached out to our team).

You then reached out to us on the 1st of October asking for a $300 reimbursement to 'let this go', but we rejected it for all the reasons listed above.

You then spoke to our team again on the 9th of October asking for $300 (again) or else you will leave a negative review.

We have confirmation that ForexPeaceArmy attempted to reach you to clarify your story, but you did not reply.

We take every trading issue seriously and follow our regulatory reporting procedures as any ASIC regulated broker does. There are strict protocols in place, and we are obligated to follow them.

We have your trading history and exact times you opened and closed your positions, the exact times of your support messages/chats, all email correspondence plus screenshots.

We do wish you all the best with your trading.
Thank you,
ACY Securities.
Arno,
Almere, Netherlands,
Apr 28, 2019,
Guest

Great trading conditions

have been trading for many years and since September 2018 I’m a customer of Synergy FX / ACY Securities. As far as I’m concerned their Pure ECN account offers the best trading conditions in the market. My EA’s clearly perform much better using a Synergy FX / ACY Securities Pure ECN account, than an ECN account of one of their competitors. The spread is always very close to 0 pips and they charge only $ 5 / lot. Their portal is very user-friendly. I never experienced any problem using their service and therefore never contacted their customer support, so I can’t give comments on that subject.
  2 traders have found this review helpful
Paul,
Melbourne, Australia,
Mar 25, 2019,
Guest

Without doubt worst in the industry!

Avoid at all cost! They are very unprofessional outfit with dubious practices. Without a doubt the worst I have had the misfortune of using. They appear large but in reality are a very small company. Support is almost non-existent.

They claim lower spreads in the industry but the facts tell otherwise. Slippage is bad at times. Commission structure is also one of the highest around.

They even accidently pushed their MT4 trading servers forward + 2hrs for the start of daylight savings and did not even notice that day it was 1hr out (until I brought it to their attention). This action caused my trading robots to open orders in the wrong trading window, which then lead to substantial losses, yet they are not accepting any accountability for their professional negligence!

Do yourself a favor and give them a miss. There are so many better reputable brokers out there, so why waste your time and money with such an unprofessional company?
  3 traders have found this review helpful