AvaTrade Review

1.883 · 470 REVIEWS

AvaFx.com

Updated: May 31, 2022 · AvaTrade.com  · Is this your company?

What is AvaTrade?

AvaTrade is a forex broker established in 2006 with offices located across 5 continents and licensed by ASIC, FSA, and other regulators.

AvaTrade offers MetaTrader 4 and 5, AvaTradeGo, AvaOptions, and WebTrader platforms with over 50 currency pairs, cryptocurrencies, vanilla options, as well as CFDs for ETFs, Indices, Stocks, precious metals and commodities.

Please read AvaTrade Reviews below and share live trading experiences with this broker.

AvaTrade
June 2020:  An AvaTrade employee has told the FPA that "we are one of 3000 companies to use the same IP."  The FPA wonders about the security of sensitive client personal and financial information with so many offices of so many companies sharing the same IP address.
Summer 2018:  The FPA asks ALL AvaTrade reviewers  to please include their account number in their review.

If you submit a review and it is not approved within 5 business days, please CLICK HERE, read the message, and fill out the form if necessary.  EVERY person who submits information from the form will get a reply from the FPA.

September 2013:   AvaTrade has not been able to provide the FPA with information about how the company can tell what is a normal off-market fill vs. what is arbitrage.

Until this issue is resolved, the FPA recommends against using Forex News Gun software or any other news trading software with AvaTrade.com.

Other websites of this company include AvaTrade.co.za, AvaTrade.es.

Broker Details

Minimum Trade Size: 0.01
Maximum Leverage: 30:1
Minimum Deposit: $100
Established: 2006
Address: Five Lamps Place, 77-80 Amiens Street, Dublin 1, DO1A742, Dublin, Ireland
Customer Service: cs@avatrade.com, 353 766803327
Regional offices:
Regulations: ASIC #406684, CBI #C53877, FFAJ #1574, FSA #1662, FSCA #45984, AD-FSRA #190018, BVI FSC #
Prohibited countries:
Trading platforms: MT4, MT5, WebTrader, AvaOptions, AvaTradeGO, DupliTrade, Trading Central
Web Trading: ✅ Yes
Mobile Trading: ✅ Yes

Trading Instruments

Currencies: (55+)
Cryptocurrencies: (10+) Bitcoin, Litecoin, Ethereum
CFD: (500+) Gold, Silver, Stocks, Stock Indexes, Bonds, Oil, Other Commodities

Trading Conditions

EAs/Robots: ✅ Yes
Scalping: ✅ Yes

Managed Accounts & Social Trading

MAM: ✅ Yes
ZuluTrade: ✅ Yes
Deposit Methods: Bank Wire (Bank Transfer), VISA, MasterCard, Boleto, DinPay, FasaPay, gCard, Neteller, PaySec, SafeCharge, Skrill, VoguePay, WebMoney
Withdrawal Methods: Bank Wire (Bank Transfer), VISA, MasterCard, Boleto, DinPay, FasaPay, gCard, Neteller, PaySec, SafeCharge, Skrill, Tranzila, UnionPay, VeriTrans, VoguePay, WebMoney

Live discussion

Join live discussion of AvaTrade.com on our forum

Go to forums

AvaTrade.com profile provided by AvaTrade CCare, Apr 13, 2020

AvaTrade is an award-winning online broker offering Contracts for Difference (CFDs) on Commodities, Stocks, Indices, Cryptocurrencies and more. The company is regulated across 6 jurisdictions with a global clientele in over 150 countries.

Video

Your company video here? Contact ad sales

1.883 · 470 REVIEWS
Forex Peace Army
DO YOU RECOMMEND THIS COMPANY?

Let other traders know if this service is worth checking or should be avoided.

Your feedback matters!

Traders Reviews

Bahawalpur, Pakistan,
Apr 1, 2022,
Registered user

giving Terrible Rating for a Real Reason

Service use: Live

Length of use: 0-3 Months

i usually Give my opinion here at Forexpeacearmy , based on my personal experience, i got My Withdrawal just a while ago so the Avatrade is Not a Scam but yes they are Terrible for One Reason and that is either they are completely ignorant People who are part of the Administration , those people Dont even Know that their Demo accounts are different From Real Servers.
Or they completely Lied to me when i confirmed this thing more than three times , now i got only 5.6 USD loss , after 113 trades , broker Real account has following problems.
1.They have stop hunting.
2.They have much less Slippages but still they have but always say that their Demo also have slippages but that account literally does not have any slippages.
3.Execution is completely different at real accounts from Demo.
4. either i place 5 pip SL or 1 pip SL , my EA always recieved errors from brokers for Invalid SL...what a pitty , broker does not even accept 5 Pips SL with only 3 point spread of crude OIL? shame on you avatrade
5. they dont want you to scalp in real account , but in demo they are less strict.
this is a honest review from a hard work trader, i am a extreme scalper , my advice to scalper stay away from these liers who are sitting in the administration if they really Lied to me...or they are completely ignorant of demo account characteristics.
now a memebr of Avatrade will come and will answer my this review...but before you put your mouth anything against me , Just go and talk to your Administration and teach them if they are ignorant Or stop them if they are lying.
 
Reply by AvaTrade CCare submitted Apr 5, 2022:
Dear Hassan,

We believe we were able to locate your registration with us.

Having reviewed the statements and points made in your review with our relevant departments we can confirm the that scalping is allowed, but any arbitrage activity is prohibited and can lead to the trading of the account being disabled.

The slippage settings are the same across Real and Demo accounts, however, Real accounts are protected more so than Demo accounts, especially around news events.

We are not able to identify any issues or irregularities with setting a Stop Loss (SL) and unfortunately we cannot guarantee the functionality of the EA, which you are using because it is a 3rd party software.

According to the history of your chat communication with one of our customer support representatives, you have joined a chat with your email address registered for a demo account, therefore the representative stated that they can see only a demo account under the email address provided within our system - but we highlight your query was in regards to real accounts.

Once you provided the details of your real accounts, your questions were addressed accordingly by our team.

Unfortunately we are not able to understand what you mean with the phrase "they have stop hunting" and we kindly ask you to respond to our direct communication in ticket 846922.

We look forward to understanding more and we thank you for choosing AvaTrade.

Warm regards,

The AvaTrade Team
al ain, United Arab Emirates,
Feb 20, 2022,
Registered user

So far so good

Service use: Live

Length of use: 0-3 Months

So far so good, I signed up through a package with trader academy, the spread was a bit more than what I would like but it's all there and is transparent on the website, I got a signup bonus and there is a tool called guardian angel, I'm yet to work it out to full advantage, but the communication is very good, not bombarded with emails but has very useful content to help traders.

I like also I can do micro lot size at 0.01, this is a good way for first entries and to navigate around MT4 before placing trades at a higher amount.

On MT4 I don't like the pending orders that it has to be a minimum number of points away from the running price, it is something to get used to

Otherwise, a well-structured broker and transparent
 
Reply by AvaTrade CCare submitted Feb 21, 2022:
We are very pleased to hear this and we thank you for sharing this here.

We thank you for choosing AvaTrade, it is great to have you on board with us.

The AvaTrade Team
Taichung, Taiwan, China,
Jan 22, 2022,
Registered user

money gone and so were the ava cs... shame

Service use: Live

Length of use: 0-3 Months

true real experience just days ago, sad!

after the first deposit 3 days ago, money just disappeared and ava cs were gone too. maybe they didn't initiate a scam, but the cs or even the company policy made people believe they are part of it. here is what they say before deposit initiation: "Important Deposit Notification 1. To make a deposit, please log into the AvaTrade website to create a new order. Be sure not to transfer funds directly to past payees. Please read the deposit instructions page carefully, and adhere to the deposit process guidelines. Funds are often received within 15 minutes. If your account does not show new funds within 15 minutes, kindly contact Customer Service. 2. There are multiple payment channels to choose from "CNY" and "CNY 2" icons. When any of the payment channels is unavailable, please try another channel or try to reduce the deposit amount. 3. Please deposit sufficient funds in advance to deal with market fluctuations. AvaTrade is not responsible for problems arising from failure to deposit funds in a timely manner." so, I followed it carefully, and these were what I got.

some takeaways from my experience.
1. the following whole deposit process and operations were undertaken under ava's so-called 256bit encryption security webpage, and it said it should take approx. 15 min to complete by using debit card mobile bank channel. 2. after one hour i contacted ava cs apac, they asked for some details of the transaction and i added and replied (ticket #797289), then cs gone. 3. after another couple hours, i contacted ava hq (ticket #797940) and she advised me to wait a bit longer. 4. another hours after, ava cs apac came back again and asked me the exact same information that already replied. so i replied one more time and then both ava cs (apac and hq) gone!! no more contact no more updates, totally in the dark.

well, again, i wouldn't say it's a scam, but whole deposit operations were undertaken within its "256-bit security website", maybe somethings bad happened which are totally beyond their hands! so, why not, just leave the client in the dark, because ava are in the dark too! but there's one thing is for sure, that your money was gone nowhere maybe, so were the ava cs!!

more details are listed below, if you have patience like mine you'll find out what it had been through. at last, if you ask my opinion about avatrade, i really don't give it a damn! but after you read this and you still think you might get lucky. well, no one will complain about your persistence of foolishness. you maybe an incautious fool at the first time, but there'd be no excuses to play dump for the 2nd. you might not be smart, at least you may refuse being a dump arse.

**************************************************************************************************************
From: AvaTrade
Sent: Friday, January 21, 2022 3:09 PM
To: XXXX8375
Subject: [AvaTrade] Re: AvaTrade

##- Please type your reply above this line -##
您的申请单号 (64378) 已经更新。如需添加新内容,请回复本邮件。
Your request (64378) has been updated. To add additional comments, reply to this email.
Skye Lee (AvaTrade)
Jan 21, 2022, 15:09 GMT+8
Dear Customer,
Please provide the following complete information to submit to the relevant department: (NOW HERE IT COMES AGAIN.....)
1. MT4 trading account
2. Payment Gateway
3. Payment amount
4. Name of payer
5. Bank card number
6. Bank name
7. Screenshot of complete bank flow: showing deposit time, amount, payer name, payer card number (at least the last four digits), payee
Name, payee account number
Kind regards,
Skye
Customer Service of APAC

***************************************************************************************************************
##- Please type your reply above this line -##
Your ticket # 797940 has been updated. To add additional comments, reply to this email.
Iskra T (AvaTrade)
Jan 21, 2022, 8:03 GMT+2
Dear Sean,

Thank you for contacting AvaTrade.
Please await an answer from APAC team as they are handling the issues regarding deposits and withdrawals.
If you have any additional questions, try our extensive list of Frequently Asked Questions page or contact our customer support team through Chat, email or phone.
Sincerely,
Iskra T
The AvaTrade team
Tel: + (1) 212-941-9609 | + (44) 203-307-4336
WhatsApp +44 752 064 4093
www.avatrade.com

Jan 21, 2022, 7:54 GMT+2
Reason of Request: CS@avatrade.com
Website: www.avatrade.com
First Name: Sean
Last Name: xxx
Email: xxxxx@gmail.com
Phone Number: xxxxxxx3659
Subject: Fist Deposit
Request: Dear AVA Team,
First deposit issue, contacted CS APAC already yet no further response from them since 22 hours ago. Pls refer to the below emails and thanks.
Sean

**************************************************************************************************
From: Sean
Sent: Friday, January 21, 2022 2:06 PM
To: AvaTrade
Dear AVA Team,
IS there any updates since the last correspondence nearly 20 hours ago? Please find below queries for your reply with my appreciation.
1. Is it normal for the first time fund deposit (debit card, mobile bank) up to one business day instead immediate transfer?
2. Please be advised to trace back the transaction log stored in your server, as proclaimed 256 bit secured environment for transaction safety, because all the processing and operations were undertaken within a secured webpage provided by your end.
Thank you and please keep posted.
Sent from Mail for Windows

From: Sean
Sent: Thursday, January 20, 2022 7:22 PM
To: AvaTrade
Subject: RE: [AvaTrade] Re: AvaTrade
Dear Ava CS,
Any update??
Sent from Mail for Windows

From: Sean
Sent: Thursday, January 20, 2022 3:41 PM
To: AvaTrade
Subject: RE: [AvaTrade] Re: AvaTrade
Ok, please refer to the highlighted. Thanks.
Sent from Mail for Windows

From: AvaTrade
Sent: Thursday, January 20, 2022 3:36 PM
To: xxxxx8375
Subject: [AvaTrade] Re: AvaTrade
##- Please type your reply above this line -##
您的申请单号 (64378) 已经更新。如需添加新内容,请回复本邮件。
Your request (64378) has been updated. To add additional comments, reply to this email.
Skye Lee (AvaTrade)

Jan 20, 2022, 15:36 GMT+8
Dear Customer,
Please provide the following complete information to submit to the relevant department:
1. MT4 trading account MT5 account 88283105
2. Payment Gateway Debit Card, Mobile Bank
3. Payment amount CNY xxxx
4. Name of payer xxx
5. Bank card number xxxxxxxxxxxxx9461
6. Bank name Bank of China
7. Screenshot of complete bank flow: showing deposit time, amount, payer name, payer card number (at least the last four digits), payee
Name, payee account number attached
Kind regards,
Skye
Customer Service of APAC

Jan 20, 2022, 15:34 GMT+8
Hi Skye,
According to the website instruction, I just made my first deposit of CNY xxxx via BoC in China 30 minutes ago, but it didn’t credit in my account.
Sean
Sent from Mail for Windows

Skye Lee (AvaTrade)
Jan 20, 2022, 15:29 GMT+8
Dear Customer,
Greeting from Avatrade!
We have received your feedback
How may I assist you today?
Kind regards,
Skye
Customer Service of APAC
This email is a service from AvaTrade. Delivered by Zendesk
[XY8L6P-696O]
[KZQ4ZL-QW3P]
 
Reply by AvaTrade CCare submitted Jan 24, 2022:
Dear Sean,

We thank you for providing your details in order for us to locate your registration with us at AvaTrade.

We wish to highlight we will be in direct communication via customer service ticket 799118 requesting proof of payment documents in order for us to investigate further; a necessary step to enable our team to investigate this thoroughly.

We thank you for choosing AvaTrade.

Warm regards,

The AvaTrade Team
Dubai, United Arab Emirates,
Dec 1, 2021,
Registered user

Service use: Live

Length of use: 0-3 Months

STOP
IT IS MY FAULT BUT THEY TAKE ADVANTAGE OF YOU

this app is not for a long term investor. They force pre defined levarage, charge you swap every 10 days, account manager was not honest or up front about details until i started losing money recommending i put more, instrument details do not pop up in an obvious place, educational videos are not all relevant (e.g. lot concept), details about the trade do not include % of specific trade against total equity

Is it not fair to warn the trader before executing? To warn this app is for active investors? To display leverage details after trade is open?

I can go on and on. This app is for advanced users who want to be active traders, and can read through the indirect scams
  2 traders have found this review helpful
Reply by AvaTrade CCare submitted Dec 2, 2021:
Thank you for your feedback, Mohammad; we believe we were able to locate your registration within our system. We have carefully reviewed your account and the claims from your post.

Please, be informed that AvaTrade is a broker, providing leverage for executing trades. This information is acknowledged on our websites, FAQs, Trading conditions and general Terms and Conditions. A fixed leverage banner is also attached and shown on every single webpage on each website we have.

The overnight interest, which is referred to as Swap, is also mentioned in our websites, FAQs, Trading conditions and general Terms and Conditions.

We wish to highlight that we have already contacted you via Ticket: #769740 and provided you with further information, regarding your request.

The AvaTrade Team
Dubai, United Arab Emirates,
Sep 14, 2021,
Registered user

Withdrawal is a nightmare

Service use: Live

Length of use: 3-6 Months

No matter how everything is all perfect in your account, withdrawal is a nightmare, despite the follow ups, customer service are like robots, account managers attitude is horrible specially when it comes to withdrawal requests.

Whoever plan to setup a trading account must think twice, and get prepared to face the ugly face of Avatrade
  2 traders have found this review helpful
Reply by AvaTrade CCare submitted Sep 15, 2021:
We kindly ask for further details, such a registered email address with us, or a trading account number, in order for us to investigate promptly whether you hold a registration with us. You may of course provide a Customer Service Reference too.

You may reach us at cs@avatrade.com or via Live Chat from our website to provide the details; kindly mentioning 'Forex Peace Army'

We look forward to receiving more information to allow us to respond further.

Warm regards,

The AvaTrade Team

Frequently Asked Questions

Is AvaTrade regulated?

AvaTrade Group is regulated in 6 jurisdictions.

  • AVA Trade EU Ltd is regulated by the Central Bank of Ireland (C53877).
  • AVA Trade Ltd is regulated by the British Virgin Islands Financial Services Commission .
  • Ava Capital Markets Australia Pty Ltd is regulated by the ASIC (406684).
  • Ava Capital Markets Pty is regulated by the South African Financial Sector Conduct Authority (FSCA No.45984 ).
  • Ava Trade Japan K.K. is regulated in Japan by the FSA (No.1662) and the FFAJ (No.1574).
  • Ava Trade Middle East Ltd is regulated by the Abu Dhabi Global Markets (ADGM) Financial Regulatory Services Authority (FRSA) (No.190018).

What is the maximum leverage for AvaTrade?

The maximum leverage offered by AvaTrade is 400:1 both on MetaTrader 4 and 5 platforms.

What is the minimum deposit for AvaTrade?

The minimum initial deposit for opening an account in AvaTrade is $100 for both MetaTrader 4 and 5.

Where is AvaTrade based?

AvaTrade is based in Five Lamps Place, 77-80 Amiens Street, Dublin 1, DO1A742, Dublin, Ireland.

Does AvaTrade have Nasdaq?

Indices is one of the tradeable assets offered by AvaTrade. Nasdaq100 is one of the instruments under AvaTrade Indices.